Brändin lanseeraus verkkokauppaan
Martin, Laura (2019)
Martin, Laura
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052712185
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052712185
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli lanseerata korealainen kosmetiikkabrändi Suomen markkinoille. Tavoitteena oli saada lanseerauksen avulla tunnettavuutta sekä näkyvyyttä kyseiselle brändille. Opinnäytetyön yhteistyökumppanina toimi kosmetiikan verkkokauppa Eleven Finland Oy. Yrityksen toiveena oli löytää uusia toimintatapoja brändien lanseerauksien yhteyteen. Teoriaosuudessa selvitettiin laaja-alaisesti toiminnallista osuutta tukevaa tietoa verkkokauppojen toiminnasta digitaaliseen markkinointiin. Teoriaan liittyi vahvasti myös korealainen kosmetiikka sekä brändin merkitys tuotteiden takana. Toiminallisessa osuudessa tuotettiin paljon digitaalista materiaalia yhteistyökumppanin käyttöön. Yritykselle suunniteltiin digitaalista markkinointia, joka painottui sosiaaliseen mediaan. Lanseerauksessa käytettiin myös vaikuttajamarkkinointia osana tunnettavuuden luomista. Toiminnallinen osuus onnistui kaiken kaikkiaan hyvin ja lisäksi verkkokaupasta myytiin lanseerattavat tuotteet varastosta nopeasti loppuun. Myös yhteistyökumppani oli tyytyväinen lanseerausprosessin kokonaisuuteen.