Keski-Suomen Osuuspankin henkilöasiakkaiden kokemukset verkkopalvelun luottohakemusprosessista
Jetsonen, Seija (2010)
Jetsonen, Seija
Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010082412733
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010082412733
Tiivistelmä
Keski-Suomen Osuuspankki on osa OP-Pohjola-ryhmää. Keski-Suomen Osuuspankilla on yhteensä 18 konttoria ympäri Keski-Suomea ja se työllistää noin 300 finanssialan ammattilaista.
Tämä opinnäytetyö on tutkimus siitä, kuinka tyytyväisiä Keski-Suomen Osuuspankin henkilöasiakkaat ovat verkkopalvelussa tapahtuvaan luottohakemusprosessiin. Työn keskeisimpänä tarkoituksena oli saada selville asiakkaiden tyytyväisyys sähköistä luottohakemusta kohtaan. Opinnäytetyön teoriaosuus koostuu palvelusta, monikanavaisuudesta sekä sähköisestä liiketoiminnasta.
Opinnäytetyön tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena lomakehaastatteluna touko – kesäkuussa 2010, jossa opinnäytetyöntekijä haastatteli puhelimitse asiakkailta mielipiteitä op.fi -palvelun sähköisestä luottohakemuksesta. Tutkimuksesta saadut vastaukset käsiteltiin ja analysoitiin SPSS -tilasto-ohjelman avulla.
Tulosten perusteella voidaan yleisesti todeta, että henkilöasiakkaat ovat tyytyväisiä Keski-Suomen Osuuspankin op.fi -palvelun sähköiseen luottohakemukseen ja luottohakemusprosessin etenemiseen pankissa.
Tämä opinnäytetyö on tutkimus siitä, kuinka tyytyväisiä Keski-Suomen Osuuspankin henkilöasiakkaat ovat verkkopalvelussa tapahtuvaan luottohakemusprosessiin. Työn keskeisimpänä tarkoituksena oli saada selville asiakkaiden tyytyväisyys sähköistä luottohakemusta kohtaan. Opinnäytetyön teoriaosuus koostuu palvelusta, monikanavaisuudesta sekä sähköisestä liiketoiminnasta.
Opinnäytetyön tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena lomakehaastatteluna touko – kesäkuussa 2010, jossa opinnäytetyöntekijä haastatteli puhelimitse asiakkailta mielipiteitä op.fi -palvelun sähköisestä luottohakemuksesta. Tutkimuksesta saadut vastaukset käsiteltiin ja analysoitiin SPSS -tilasto-ohjelman avulla.
Tulosten perusteella voidaan yleisesti todeta, että henkilöasiakkaat ovat tyytyväisiä Keski-Suomen Osuuspankin op.fi -palvelun sähköiseen luottohakemukseen ja luottohakemusprosessin etenemiseen pankissa.