Asiakastyytyväisyystutkimus Järviseudun Golfseuralle.
Rintala, Ari-Matti. (2008-11-11)
Rintala, Ari-Matti.
Jyväskylän ammattikorkeakoulu JAMK University of Applied Sciences
2008-11-11
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa
henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-1236323520-9
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-1236323520-9
Tiivistelmä
Tutkimuksen toimeksiantaja oli Järviseudun Golfseura, joka on Lappajärvellä, Etelä- Pohjanmaalla toimiva golfseura. Tutkimuksessa selvitettiin Lappajärven golfkentällä 10.9 – 4.10.2008 välisenä aikana vierailleiden pelaajien tyytyväisyyttä golfseuran palveluihin sekä Lappajärven golfkentän kuntoon. Tutkimus suoritettiin kvantitatiivisena tutkimuksena kyselylomaketta käyttäen. Vastaajia kyselyyn saatiin yhteensä 48 kappaletta. Tulosten analysoinnissa käytettiin apuna Sphinx Survey tilastointiohjelmaa. Teoriataustana tutkimuksessa käytettiin palvelun laadun teoriaa ja sitä, kuinka palvelun laatu koetaan. Tämän tutkimuksen mukaan Lappajärven kentällä tutkimuksen tekoaikana vierailleet pelaajat ovat tyytyväisiä Järviseudun golfseuran tarjoamiin palveluihin. Lappajärven kentän kuntoon asiakkaat olivat osittain jopa hyvin tyytyväisiä. Tyytymättömyyttä eniten aiheuttivat harjoittelumahdollisuudet, harjoittelualueiden sijainti ja sosiaalitilojen kunto. Tutkimuksen avulla Järviseudun Golfseuralla on mahdollisuus parantaa toimintaansa asiakkaiden tyytyväisyyden lisäämiseksi.