Talotekniikan koulutusala - kiinteistönhoitajan erityisryhmän opetussuunnitelma
Rönnholm, Leif (2006)
Rönnholm, Leif
Jyväskylän ammattikorkeakoulu JAMK University of Applied Sciences
2006
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-431
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-431
Tiivistelmä
Kehittämishankkeeni tarkoituksena oli päivittää kiinteistönhoidon koulutusohjelman opetussuunnitelma, joka otettaisiin käyttöön 1.8.2006. Päivitys oli suunniteltu tehtäväksi Vaasan ammattiopiston yhteisen opetussuunnitelman valmistumisen jälkeen, jonka valmistuminen oli suunniteltu kevääksi 2006. Vaasan ammattiopiston yhteisen opetussuunnitelman valmistuminen kuitenkin viivästyi, suunnitelma valmistui lopulta vasta lokakuussa 2006. Kiinteistönhoitajan opetussuunnitelma oli vuodelta 2000, joten uudella päivitetyllä suunnitelmalla oli kiire. Kiinteistönhoitajalinja erityisryhmä perustettiin vuonna 2000 ja siten suunnitelmaan oli tullut runsaasti lisäyksiä ja muutoksia kuuden vuoden aikana. Työn tarkoituksena oli päivittää kiinteistönhoitajan opetussuunnitelmaan vuoden 2000 jälkeen liittyvät ja erityisopetusta koskevat lait, asetukset ja ohjeet. Työssä painottuivat erityisesti 1.8.2006 pakollisiksi tulleetnäytöt ja niiden suunnittelu, toteutus ja arviointi sekä erityisopetus ja mukautus. Hyvin suunnitellut näytöt tukevat erityisen hyvin työvaltaisen koulutusohjelman erityisoppilaita, joilla on vaikeuksia teoriaopetuksessa. The goal of my development project was to update the curriculum for thetraining program of real estate management. The updated curriculum was supposedto be taken in use from the 1st of August, 2006 but only after of the general curriculum of Vaasa Technical College was ready. The general curriculum was scheduled to be ready by summer 2006. The general curriculum was delayed. It was finally ready in October 2006. This delay put more pressure on the curriculum for real estate management because the previous one was made in year 2000. The training program of real estate management was founded in year 2000. The program was for a special group. There have been lots of additions and changes to the curriculum during these six years. The purpose of the thesis was to update the curriculum of real estate management with laws, regulations and guide lines published after year 2000 and related to real estate management and special education. The emphasis of the thesis is especially on the manual tests (which became mandatory from the 1st of August, 2006) and how to plan, carry out and evaluate these tests. The special education and flexibility have also a high importance. Properly planned manual tests support very well the students of labor intensive training programs who have difficulties in learning of theory.