Theseus käyttökatko ma 22.4. klo 12 alkaen. Katko jatkuu 22.4. klo 15 asti ja on koko Theseuksen laajuinen. Lisäksi töiden käsittely ja syöttö on estetty ti 23.4. ainakin klo 12 asti.
Theseus service break from Mon 22.4. at 12:00. The break will last until 15:00 on Mon 22.4. and is Theseus-wide. In addition, processing and uploading of work will be blocked until at least 12:00 on Tue 23.4.
E-kirjat opetuksessa
Pohjolainen, Pirjo (2006)
Pohjolainen, Pirjo
Jyväskylän ammattikorkeakoulu JAMK University of Applied Sciences
2006
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-367
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-367
Tiivistelmä
E-kirjat opetuksessa -hankkeen tarkoituksena oli selvittää WSOYPro/Docendotuotteiden kustantamien Ellibs e-kirjojen käyttöä Jyväskylän ammattikorkeakoulussa kolmesta eri näkökulmasta: 1) e-kirjojen käyttäjien eli opettajien ja opiskelijoiden, 2) kustantajan ja 3) korkeakoulun kirjaston näkökulmasta. Hanke toteutettiin WSOYPro/Docendo-tuotteiden ja Jyväskylän ammattikorkeakoulun kanssa yhdessä tietyillä opintojaksoilla ja koulutusaloilla. Koulutusalojen edustajat olivat Informaatioteknologian instituutin Tietotekniikan koulutusohjelmasta, Liiketalouden koulutusohjelman Tietojenkäsittelyn ja Liiketalouden koulutusohjelmasta sekä Kulttuurin koulutusalan Viestinnän koulutusohjelmasta. Kustantajan tekemien kyselyjen perusteella Ellibs e-kirjat sopivat hyvin Jyväskylän ammattikorkeakoulun opintojaksojen opetusmateriaaliksi ja ammattikorkeakouluopetukseen ja tukevat hyvin ammattikorkeakoulun pedagogiikkaa. E-kirja tuo selvästi etua opetustilanteisiin, vaikka tekninen kehittymättömyys ja epävarmuus rajoittavat vielä suuresti sen käyttöä. The purpose of project eBooks in education was to find out how eBooks are used in the Jyväskylä University of Applied Sciences. The project had three different angles: 1) teachers' and students' 2) publishers' and 3) the library's. The project was carried out in collaboration with the publisher WSOYPro/Docendotuotteet and the Jyväskylä University of Applied Sciences and the courses were all part of normal study courses. The representatives were educational units at Jyväskylä University of Applied Sciences, School of Cultural Studies, School of Business and School of Information Technology. The results show that eBooks are well suited as teaching material and support the pedagogy of Jyväskylä University of Applied Sciences. Technical limitations restrict the use of eBooks. Although eBooks clearly bringnew aspects to teaching.