Mediatuottamisen tutkinto-ohjelma (YAMK)
Uusimmat viitteet
-
Työnantajabrändin rakentaminen sosiaalisessa mediassa : Case SOK
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2018)Tämän opinnäytetyön tavoitteena on selvittää, miten SOK:n kannattaisi rakentaa työnantajabrändiään sosiaalisessa mediassa, erityisesti Facebookissa ja LinkedInissä. Tutkielmassa selvitetään teorioihin ja aikaisempiin ... -
Sosiaalisen median strategian luominen : Case: StepUp Oy
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2018)Tämä opinnäytetyö käsittelee sosiaalisen median käyttöä StepUp Oy:n markkinointiviestinnässä. Opinnäytetyön tarkoituksena on kehittää ja parantaa toimeksiantajayrityksen jo olemassa olevaa sosiaalisen median suunnitelmaa ... -
Tehokkaampaa display-mainontaa mobiiliin
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2018)Mobiililaitteiden käyttö kasvaa jatkuvasti niin Suomessa kuin maailmallakin. Perinteiset sanoma- ja aikakauslehdet siirtyvät joko kokonaan tai osittain verkkoon ja pöytäkoneet ja kannettavat tietokoneet ovat jäämässä ... -
Täydellisen verkkoartikkelin anatomia : Idealista.fi:n verkkoartikkeleiden liiketoiminnallisen tuloksen, löydettävyyden ja leviävyyden optimoiminen
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2017)Opinnäyte yhdistää journalismia, verkkoanalytiikkaa ja liiketoimintaa. Opinnäytteen tavoite oli selvittää, kuinka voidaan tuottaa liiketaloudellisesti tuloksellista journalistista lifestyle-sisältöä kehittämällä sisällöntuotannon ... -
Somekulmaa etsimässä : Yle Helsingin Facebook-sivuston tehokkaampi käyttö
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2017)Sosiaalinen media, Facebook palveluista suurimpana, valtaa yhä suuremman osuuden ihmisten ajankäytöstä ja muokkaa median kulutustottumuksia. Myös suuri osa julkisesta keskustelusta käydään sosiaalisen median välityksellä. ... -
Kansalaisjärjestön pakohuonepeli : Peli- ja tuotantosuunnitelman ja suunnittelumallin kehittäminen
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2017)Tämä opinnäytetyö käsittelee kansalaisjärjestön hyötypeliksi tuotettavan tosielämän pakohuonepelin suunnittelua ja kehittämistä. Sekä hyötypelit että pakohuonepelit ovat pelimarkkinoiden kasvava ala. Kansalaisjärjestölle ... -
Mobiilijournalismi valtaa media-alan
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2017)Opinnäytetyössä tarkastellaan mobiilijournalismin mahdollisuuksia muuttuvassa mediamaailmassa. Mobiilijournalismilla tarkoitetaan tässä opinnäytteessä sisältöä ja työprosessia, joka on toteutettu käyttäen matkapuhelinta ... -
Uutiskirjeellä potkua sähköiseen suoramarkkinointiin : Case Pohjolan Liikenne
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2017)Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutustua sähköiseen uutiskirjeeseen digitaalisen suoramarkkinoinnin välineenä. Tutkimuksen pohjalta kehitettiin linja-autoyhtiö Pohjolan Liikenteelle toimiva uutiskirjekonsepti, jolla ... -
Talotekniikka-lehti.fi:n digistrategia : Miten ammattimedia menestyy verkossa?
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2017)Tässä tutkimuksessa otetaan selvää, millaiset elementit vaikuttavat verkkojulkaisun menestykseen, millaiseksi verkkomediaksi Talotekniikka-lehti.fi koetaan ja mihin suuntaan sitä pitäisi kehittää. Miten julkaisun pariin ... -
Miksi MTV Uutiset livestriimaa? : Suora verkkolähetys uutisjournalismin välineenä
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2017)Tutkimuksessa tarkastellaan livestriimausta uutisjournalismin välineenä MTV Uutisissa. Livestriimauksella tarkoitetaan tässä yhteydessä verkkoympäristössä katsottavaksi tarkoitettua uutiseen liittyvää suoraa lähetystä. ... -
"Tämähän näyttää ihan järjestölehdeltä" : Aivoitus-lehden suuntalinjat 2018 - 2020
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2017)Tämän tutkimuksen tavoitteena oli laatia valtakunnallisen Aivovammaliitto ry:n Aivoitus-lehdelle lukijatutkimuksen tulosten perusteella kolmiportainen suuntalinjasto. Vaikka Aivoitus on niillä alueilla, joilla ei ole ... -
Kohti asiakaslähtöisiä markkinointiratkaisuja : Case musiikkitalo Sellosali
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2017)Tässä opinnäytetyössä perehdytään kulttuuritapahtumien markkinointiin tapahtumatalon näkökulmasta. Työn toimeksiantajana on Espoossa sijaitseva musiikkitalo Sellosali, jossa toteutetaan vuosittain noin 300 eri sisältöistä ... -
Terveyslehden verkkostrategian kehittäminen : Case hyvaterveys.fi
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2017)Opinnäytetyön aiheena on tapaustutkimus, jonka tavoitteena on edistää Hyvä terveys -lehden verkkokanavien sisältöstrategista kehitystyötä ja tuottaa hyvaterveys.fi:n tärkeimpiin kohderyhmiin, kävijäliikenteeseen ja ... -
Kaupalliset onlinekilpailut : Mikä saa ihmiset osallistumaan niihin?
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2016)Työn lähtökohtana oli selvittää, miksi ihmiset osallistuvat kaupallisiin kilpailuihin. Kaupallisella onlinekilpailulla tarkoitetaan tässä yhteydessä mainostajan kuluttajille järjestämää internetissä tapahtuvaa kilpailua. ... -
Asiakaslähtöistä markkinointia : Ostajapersoonat inbound-markkinoinnin tukena
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2016)Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on perehtyä inbound-markkinointiin sekä ostajapersooniin ja niiden määrittelyyn osana inbound-markkinointia ja markkinoinnin automaatiota. Teoriaosuus käsittelee markkinoinnin muutosta ...