Lähestymistapoja oppimiseenkitaransoiton yksilö- ja ryhmäopetuksen vertailua /
Asikainen, Ilkka. (2008-02-08)
Asikainen, Ilkka.
Jyväskylän ammattikorkeakoulu JAMK University of Applied Sciences
2008-02-08
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa
henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-1239001423-6
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-1239001423-6
Tiivistelmä
Työssä tarkastellaan klassisen kitaransoiton yksilö- ja ryhmäopetusta sekä soitonopettajan että oppilaan näkökulmasta. Työn tarkoituksena on pohtia yksilö- ja ryhmäopetuksen eroja sekä tuoda esille molempien opetustapojen hyviä ja huonoja puolia. Työssä perehdytään behavioristiseen ja konstruktivistiseen oppimiskäsitykseen kirjallisuuden avulla. Kirjallisuuden pohjalta työssä pyritään havainnollistamaan, miten nämä oppimiskäsitykset ovat läsnä kitaransoiton yksilö- ja ryhmäopetuksessa. Työssä tehdään havainto, että kitaransoiton yksilöopetus tuo paremman oppimistuloksen kuin ryhmäopetus. Lisäksi havaitaan, että kitaransoiton ryhmäopetuksessa on lukuisia huonoja puolia ja vain harvoissa tilanteissa ryhmäopetus on yksilöopetusta parempi vaihtoehto.