Avainasiakkuuksien määrittely
Kontkanen, Arto (2009-05-18)
Kontkanen, Arto
Jyväskylän ammattikorkeakoulu JAMK University of Applied Sciences
2009-05-18
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa
henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-1242638199-3
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-1242638199-3
Tiivistelmä
Avainasiakasilmaisu tarkoittaa asiakassuhdetta, joka on yrityksen kannalta kaikkein tärkein. Avainasiakas tuottaa tai tulee tuottamaan yritykselle eniten hyötyä tai on muuten strategisesti yritykselle erittäin tärkeä. Pohjois-Karjalan Aikuisopistolla ei ollut toimivaa asiakkuuksien hallintajärjestelmää, eikä sen myötä kovinkaan selkeää kuvaa omalle organisaatiolle tärkeistä avainasiakkuuksista. Tällainen tiedon puute oli määritelty jo 2007 Pohjois-Karjalan Aikuisopiston organisaatiossa yhdeksi kehityskohteeksi. Tässä yhteydessä on pohdittu asiaa myös julkisen toimijan näkökulmasta. Mikä on koulutusorganisaation yhteiskunnallinen tehtävä ja annetun tehtävän oikeutus. Tavoitteena tällä kehittämishankkeella on viedä avainasiakkuuksien määrittelyä eteenpäin koko Pohjois-Karjalan Aikuisopiston organisaation osalta.