Vuorovaikutteinen histologian oppimisen ja osaamisen arvionti : Interactive presenter - yksi uusi mahdollisuus
Törrönen, Kari (2009-09-28)
Törrönen, Kari
Jyväskylän ammattikorkeakoulu JAMK University of Applied Sciences
2009-09-28
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa
henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-1254296301-5
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-1254296301-5
Tiivistelmä
Kuopion yliopiston arviointiohjesäännön mukaan oppimisen arviointi kuuluu osana oppimisprosessiin. Arviointi ohjaa opiskelijan työskentelytapaa ja sen vaikutus syvälliseen oppimiseen on suuri. Hyvä ja laadukas arviointi ohjaa opiskelijaa omaksumaan tulevassa työelämässä tarvitsemiaan työtapoja ja menetelmiä. Opintosuorituksia voidaan arvioida loppuarvioinnin tai jatkuvan arvioinnin kautta. Arvioinnin avulla tuetaan tieteellisen ajattelutavan ja siihen liittyvien toimintamuotojen oppimista.(http://www.uku.fi/opiskelu/arviointiohje.shtml) Tässä työssä tavoitteenani oli kokeilla Interactive presenter™ ohjelmaa arviointitilanteessa. Ohjelman avulla voidaan saada opiskelijoiden vastauksista yhteenveto välittömästi. Tuloksista ja eri vastausvaihtoehdoista keskustellaan saman tien, jolloin saadaan vuorovaikutteisuutta arviointitilanteeseen. Ohjelma tallentaa yksittäisten opiskelijoiden vastaukset, joita voidaan käyttää arviointiin ja arvosteluun. Järjestelmä osoittautui toimivaksi. Sen avulla voidaan ohjata ja tukea opiskelijoiden oppimista. Se soveltuu oppimisen kontrollointiin ja se auttaa opettajaa kehittämään omaa opetustaan ja koko koulutusta.