• Ab Suomen Herrainpukimo Oy:n pukukankaat ja asusteet 

      Vilska, Milla (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2014)
      Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia, mitä sidosrakenteita kauppanimillä tunnetuissa pukukankaissa käytetään ja miten sidosrakenteet vaikuttavat pukukankaiden ominaisuuksiin. Työssä selvitettiin, mihin käyttötarkoitukseen ...
    • Ajankäytön ja myynnin kehittäminen : Case: KappAhl Koivukylä 

      Falenius, Laura (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2012)
      Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää toimintamalli asiakaspalveluun myynnin lisäämiseksi. Lisäksi tavoitteena oli selvittää myyntiin mahdollisesti liittyviä ongelmia ja löytää niihin ratkaisuja. Keskeistä työssä oli ...
    • Alihankintayrityksen etsiminen Vector Factory Oy:lle 

      Mustonen, Terhi (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2016)
      Opinnäytetyön tavoitteeksi muodostui sopivan alihankintayrityksen etsiminen Vector Factory Oy:lle pienen vapaa-ajan naistenvaatemalliston valmistamiseen. Tätä opinnäytetyötä ohjaavana tutkimuskysymyksenä toimi: Missä ...
    • Ankarien käyttöolosuhteiden parkatakki : Suunnittelu ja tuotekehitys, case Sasta Oy 

      Kalland, Anton (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2013)
      Tämän opinnäytetyön tavoitteena on suunnitella kestävä ja pitkäikäinen parkatakki, joka soveltuu käyttöön vaikeissakin retkioloissa. Tuotteen kestävyys tekee siitä turvallisen, sekä ympäristön kannalta hyvän vaihtoehdon. ...
    • Anti-Theft Bag for Elena Kihlman Design 

      Blom, Johanna (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2015)
      The subject of this work was to design an anti-theft bag in collaboration with Elena Kihlman Design. The goal with this thesis was to collect information about new materials and facts to support the design process. The ...
    • Arkkuvaatteiden markkinoinnin kehittäminen : case: Viipurin Hautaustoimisto 

      Hyttinen, Annamari (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2014)
      Opinnäytetyössäni tutkin suomalaisen kuolemankulttuurin ja hautaustapojen historiaa ja nykytilaa. Tavoitteenani on selvittää Viipurin Hautaustoimiston puolesta arkkuvaatteiden esillepanon ja markkinoinnin mahdollisuuksia ...
    • Asenne 2014 -mallisto : Kaupallistaminen mallistosuunnittelussa 

      Wuotila, Monna (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2013)
      Opinnäytetyön tavoitteena oli suunnitella Asia Promo -yrityksen Asenne-brändille 2014 miestenvaatemallisto. Mallisto julkaistaan kerran vuodessa ja se myydään kesämallistojen ajankohtana. Malliston tavoite on toteuttaa ...
    • Asiakaslähtöinen palvelutoiminta : case: Named Clothing Finland Oy 

      Liimatta, Niina (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2014)
      Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli saada vaatteiden kaavoja myyvälle toimeksiantajayritykselle Named Clothing Finland Oy:lle tietoa heidän asiakkaidensa tyytyväisyydestä yrityksen tuotteisiin ja palveluun. Yritys halusi ...
    • Asiakaslähtöisen mallistokonseptin kehitys : case: yritys X 

      Geijer, Susanna (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2014)
      Tämän työn tarkoituksena on sisäisen sekä ulkoisen markkinointitutkimuksen avulla suunnitella perustrikootuotteiden mallistokonsepti, jota voidaan hyödyntää viitteellisenä ohjeistuksena tuotekehityksessä sekä kokoelmasuu ...
    • Asiakaslähtöisen tuoteprosessin kehittäminen : Case: Nokian Neulomo Oy 

      Rantanen, Jenni-Mari (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2017)
      Opinnäytetyö toteutettiin Nokian Neulomo Oy:n toimeksiantona. Nokian Neulomo Oy on neulosta ja trikoovaatteita valmistava yritys, joka tarjoaa alihankintavalmistusta myös muille alan toimijoille. Tutkimusongelmana oli ...
    • Asiantuntijan henkilöbrändin rakentaminen sosiaalisessa mediassa : Sosiaalisen median markkinointisuunnitelma henkilölle Start Living Your Best Life -blogin takana 

      Nygård, Linda (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2018)
      Opinnäytetyö toteutettiin laadullisena tutkimuksena, jonka tarkoituksena oli selvittää, mitä tulee ottaa huomioon asiantuntijan henkilöbrändiä rakennettaessa: miten henkilöbrändi luodaan ja mitä sosiaalisen median kanavia ...
    • B2B-verkkokaupan kehittäminen vaatetusalan pienyritykselle 

      Sivonen, Maisa (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2016)
      Opinnäytetyö kertoo erään suomalaisen vaatetusalan yrityksen B2B-verkkokaupan kehittämisestä kaupallisemmaksi, käyttäjäystävällisemmäksi ja kohderyhmälähtöisemmäksi. Työ toteutettiin toimeksiantona suomalaiselle miesten ...
    • Brändikokemus vaateliikkeessä : Case: JC Jeans Company 

      Remes, Katja (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2013)
      Tämä työ käsittelee brändikokemusta ja sen ilmentymistä vaateliikkeessä. Tutkimuskohteeksi valittiin hyvin asiakaslähtöinen vaatetusalan yritys JC Jeans Company, jossa on meneillään brändiuudistus. Työn tavoite oli tutkia, ...
    • Design District Helsinki -alue vaatetusalan yritysten toimintaympäristönä 

      Salonen, Noora (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2009)
      Tämän opinnäytetyön aiheen valintaan on vaikuttanut tekijän henkilökohtainen kiinnostus sekä pienyrittäjyyteen, vaatteisiin että muotoiluun. Työ tehtiin toimeksiantona Designkortteli ry:lle, joka tunnetaan paremmin nimellä ...
    • Eettisyyden ja ympäristöystävällisyyden merkitys muotibrändin asiakkaalle : Case: Diesel 

      Lustig, Jussi (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2017)
      Työn tavoitteena on selvittää eettisyyden ja ympäristöystävällisyyden merkitystä muotibrändin asiakkaille. Työn tarkoituksena on tuoda apuväline case-yritykselle ja selvittää, kuinka yrityksen kannattaa muokata toimintaansa ...
    • Ekologisen naisten vaatemalliston suunnittelu : Case Ainokainen 

      Hietala, Tanja (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2011)
      Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää ekologista ajattelua vaatemalliston suunnittelun näkökulmasta case-yritys Ainokaisen toimintaa tutkimalla. Case-yritys on vahvasti eettisyyteen ja ekologisuuteen pohjautuva vaatetusalan ...
    • Esiintymisasujen suunnittelu ja toteutus Musiikkitalon Kuorolle 

      Oksanen, Noora (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2013)
      Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa Musiikkitalon Kuorolle toimivat, esteettiset, asiakkaan toiveiden mukaiset ja ympäristöönsä sopivat esiintymisasut sovitun budjetin ja aikataulun mukaisesti. Tutkimus selvittää, ...
    • Hoivamalliston tuotekehitys laitoshuoltoon soveltuvaksi : Case Topper Uniform 

      Lehtimäki, Suvi (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2018)
      Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää hoitoalan työntekijöille suunnatun malliston tuotteita siten, että ne kestävät huoltoprosessin laitosmaisissa teollisuuspesuloissa. Malliston suunnittelussa oli huomioitu ...
    • How to Brand and Market a Fashion Label : New lifestyle brand 48 

      Dickson, Tereza (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2017)
      The purpose of this thesis is to understand the first steps when creating a fashion label. It concentrates on tools and theoretical frameworks that are used in branding and marketing when creating a successful and recognisable ...
    • Hyvän fanituotteen jäljillä : Case Backstage Rock Shop Oy 

      Bragge, Jaana (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2012)
      Työ tehtiin toimeksiantona fanituotekauppa Backstage Rock Shop Oy:lle. Vuonna 2011 perustettu tamperelainen yritys myy ja markkinoi artistien fanituotteita. Työn tavoitteena oli selvittää, millainen on hyvä fanituote ja ...