IoT-ratkaisun määrittely asiakastuen tarpeisiin
Koivisto, Tuomas (2019)
Koivisto, Tuomas
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019083018063
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019083018063
Tiivistelmä
Tässä insinöörityössä määriteltiin Planmecan Romexis Insights -IoT-ratkaisuun tehtävät muutokset verkkokäyttöliittymän osalta ja luotiin määrittelyn pohjalta IoT-määrittelymalli. Määrittelyn suunnan ratkaisivat laitevalmistajan ja jakeluyhtiön asiakastuen tarpeet. Määrittelymalli ottaa IoT-ratkaisuiden erityispiirteet huomioon, mutta sitä voidaan käyttää minkä tahansa ohjelmistoprojektin määrittelyn tukena.
Vaatimusten keräyksen tärkeimpänä menetelmänä olivat haastattelut, joiden pohjalta luotiin käyttöliittymäehdotelmia. Käyttöliittymäehdotelmat hyväksyttiin palavereissa.
Romexis Insights on suunniteltu keräämään ja näyttämään hammashoidon vastaanotolla kertyvää tietoa. Myytyjen hammashoitolaitteiden seuraaminen Romexis Insightsin verkkokäyttöliittymästä tehostaisi Planmecan ja Plandentin asiakaspalvelun työskentelyä ja parantaisi asiakaskokemusta.
Vaatimusten keräyksen tärkeimpänä menetelmänä olivat haastattelut, joiden pohjalta luotiin käyttöliittymäehdotelmia. Käyttöliittymäehdotelmat hyväksyttiin palavereissa.
Romexis Insights on suunniteltu keräämään ja näyttämään hammashoidon vastaanotolla kertyvää tietoa. Myytyjen hammashoitolaitteiden seuraaminen Romexis Insightsin verkkokäyttöliittymästä tehostaisi Planmecan ja Plandentin asiakaspalvelun työskentelyä ja parantaisi asiakaskokemusta.