Pienin askelin suuriin saavutuksiin! Markkinointisuunnitelma Boulderkeskukselle
Erkkilä, Marko (2010)
Erkkilä, Marko
Kemi-Tornion ammattikorkeakoulu Lapin ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010120216706
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010120216706
Tiivistelmä
TIIVISTELMÄ
Marko Erkkilä. 2010. Markkinointisuunnitelma Boulderkeskukselle. Opinnäytetyö. Kemi-Tornion ammattikorkeakoulu. Kaupan ja kulttuurin toimiala. Sivuja 48. Liitteet 2.
Opinnäytetyön tavoitteena oli omistajaa haastattelemalla ja asiakasrekisteriä hyväksi käyttämällä laatia Boulderkeskukselle markkinointisuunnitelma. Tavoitteena oli uusien ideoiden turvin pyrkiä kasvattamaan asiakkaiden määrää kesäaikana, unohtamatta kuitenkaan markkinointia muina vuodenaikoina. Tavoitteena oli myös pyrkiä sitouttamaan asiakkaita yrityksen toimintaan ja tuomaan yrityksen olemassaoloa sekä tuotteita ja palveluita paremmin ihmisten tietoisuuteen.
Opinnäytetyö koostuu teoreettisesta ja empiirisestä osasta. Teoria osassa käsitellään boulderointia ja markkinoinnin suunnitteluprosessia. Aineisto teoriaosuuteen on hankittu alan kirjallisuutta ja Internetiä tutkimalla. Työn empiirisessä osassa käytettiin kvalitatiivista tutkimusmenetelmää. Aineistoa empiiriseen osaan hankittiin haastattelemalla yrityksen omistajaa ja tutkimalla yrityksen asiakasrekisteriä.
Tutkimuksen perusteella voi sanoa, että yrityksen markkinointi on mahdollista toteuttaa myös pienin kustannuksin. Uusilla nykyteknologian mahdollistamilla markkinointikanavilla on mahdollisuus tavoittaa ihmiset täysin uusin keinoin. Tutkimuksen avulla nousi esille sosiaalisten medioitten kasvava suosio yritysten markkinointikanavana. Tutkimuksen tulokset eivät tulleet suurena yllätyksenä yrityksen omistajalle. Tutkimuksen tulosten avulla luotiin kirjallinen markkinointisuunnitelma, josta on toivottavasti yritykselle mahdollisimman paljon apua.
Asiasanat: boulderointi, markkinointi, suunnitteluprosessi
Marko Erkkilä. 2010. Markkinointisuunnitelma Boulderkeskukselle. Opinnäytetyö. Kemi-Tornion ammattikorkeakoulu. Kaupan ja kulttuurin toimiala. Sivuja 48. Liitteet 2.
Opinnäytetyön tavoitteena oli omistajaa haastattelemalla ja asiakasrekisteriä hyväksi käyttämällä laatia Boulderkeskukselle markkinointisuunnitelma. Tavoitteena oli uusien ideoiden turvin pyrkiä kasvattamaan asiakkaiden määrää kesäaikana, unohtamatta kuitenkaan markkinointia muina vuodenaikoina. Tavoitteena oli myös pyrkiä sitouttamaan asiakkaita yrityksen toimintaan ja tuomaan yrityksen olemassaoloa sekä tuotteita ja palveluita paremmin ihmisten tietoisuuteen.
Opinnäytetyö koostuu teoreettisesta ja empiirisestä osasta. Teoria osassa käsitellään boulderointia ja markkinoinnin suunnitteluprosessia. Aineisto teoriaosuuteen on hankittu alan kirjallisuutta ja Internetiä tutkimalla. Työn empiirisessä osassa käytettiin kvalitatiivista tutkimusmenetelmää. Aineistoa empiiriseen osaan hankittiin haastattelemalla yrityksen omistajaa ja tutkimalla yrityksen asiakasrekisteriä.
Tutkimuksen perusteella voi sanoa, että yrityksen markkinointi on mahdollista toteuttaa myös pienin kustannuksin. Uusilla nykyteknologian mahdollistamilla markkinointikanavilla on mahdollisuus tavoittaa ihmiset täysin uusin keinoin. Tutkimuksen avulla nousi esille sosiaalisten medioitten kasvava suosio yritysten markkinointikanavana. Tutkimuksen tulokset eivät tulleet suurena yllätyksenä yrityksen omistajalle. Tutkimuksen tulosten avulla luotiin kirjallinen markkinointisuunnitelma, josta on toivottavasti yritykselle mahdollisimman paljon apua.
Asiasanat: boulderointi, markkinointi, suunnitteluprosessi