Markkinatutkimus Case: Case Söderskär Majakka Oy
Sutinen, Jenni (2010)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010112415349
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010112415349
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on tehty Söderskär Majakka Oy:n toimeksiannosta. Tutkimuksen lähtökohtana on tutkia Helsingin ja sen lähiseudun yritysten kiinnostusta Söderskär Majakka Oy:n uutta virkistäytymis- ja sidosryhmäpalvelua kohtaan. Tutkimuksen tarkoitus on antaa Söderskär Majakka Oy:lle aitoa tietoa markkinoiden nykytilanteesta ja potentiaalisten asiakkaiden mielipiteistä ja kiinnostuksesta uutta palvelua kohtaan. Opinnäytetyö jakaantuu teoriaan joka on tehty markkinoinnin klassisen 4P -mallin pohjalta (palvelu, hinta, paikka ja markkinointiviestintä), markkinatutkimukseen sekä tutkimustulosten analysointiin ja johtopäätöksiin.
Markkinatutkimus on toteutettu määrällisenä Survey–kyselymenetelmänä Internetin kautta tehdyllä kyselykone.fi:n kyselypalvelulla. Tutkimuskysymykset on jaoteltu kahteen osaan, ensin selvitetään vastaajan taustaa, mitä he ovat valmiita maksamaan kyseisistä palveluista ja mitä kanavia he käyttävät näiden palvelujen etsimiseen. Toisessa osassa kysytään Söderskär Majakan palveluiden kiinnostavuudesta.
Söderskär Majakan uudet palvelut kiinnostavat yrityksiä. Markkinatutkimus tuotti tietoa uuden palvelun markkinapäätöksiä varten, sekä tietoa uuden markkinoinnin aloittamiseen. Tutkimus tuotti lisäksi apua hinnoitteluun ja uusien palveluiden kehittämiseen.
Markkinatutkimus on toteutettu määrällisenä Survey–kyselymenetelmänä Internetin kautta tehdyllä kyselykone.fi:n kyselypalvelulla. Tutkimuskysymykset on jaoteltu kahteen osaan, ensin selvitetään vastaajan taustaa, mitä he ovat valmiita maksamaan kyseisistä palveluista ja mitä kanavia he käyttävät näiden palvelujen etsimiseen. Toisessa osassa kysytään Söderskär Majakan palveluiden kiinnostavuudesta.
Söderskär Majakan uudet palvelut kiinnostavat yrityksiä. Markkinatutkimus tuotti tietoa uuden palvelun markkinapäätöksiä varten, sekä tietoa uuden markkinoinnin aloittamiseen. Tutkimus tuotti lisäksi apua hinnoitteluun ja uusien palveluiden kehittämiseen.