HOW TO MARKET FINNISH HOLIDAY RESORTS TO TOURISTS FROM AUSTRALASIA
Rytkönen, Anna (2010)
Rytkönen, Anna
Vaasan ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010121518275
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010121518275
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoitus on tutkia, kuinka isojen suomalaisten lomakohteiden tulisi markkinoida itseään potentiaalisille turisteille Australaasian alueella. Tällä hetkellä aiheesta ei tiettävästi ole vastaavaa tutkimusta. Teoriaosassa analysoidaan matkakohteen brändin rakentamista ja matkailumotiiveja sekä kuvataan Suomen maaprofiilia ja Holiday Club Resorts-yritystä. Päämetodi empiirisen tiedon hankkimiseksi on kvantitatiivinen tutkimusmenetelmä. Markkinointitutkimus on keskitetty Australaasian alueeseen, ja empiirisen tutkimuksen tulokset perustuvat 138 vastaajan otokseen. Ihmiset kuluttavat yhä enemmän aikaa tietokoneiden ääressä niin kotona kuin koulussa. Osittain varmasti tästä syystä urheilulomat ovat jatkuvassa kasvussa. Tällä hetkellä sekä urheilu– että seikkailulomat ovat nopeiten kasvava turismin osa-alue maailmassa. Terveys– ja urheilulomat ovat molemmat verrattain uusia lomailun muotoja, ei ehkä niinkään meille suomalaisille, mutta suurimmalle osalle maapallon ihmisiä kylläkin. Urheilulomien suosion on arvioitu kasvavan eniten juuri Euroopassa. Suomi on täydellinen kohde tämän tyyppiseen lomailuun vuodenaikojen vaihtelun, puhtaan luonnon sekä tilansa ansiosta.