Turun ammatti-instituutin opiskelijatyönä tuotettavien palveluiden markkinoinnin tilannekartoitus
Volosatova, Lucy (2010)
Volosatova, Lucy
Turun ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010121017750
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010121017750
Tiivistelmä
Käsillä olevan opinnäytetyön tavoitteena on ollut selvittää Turun ammatti-instituutissa opiskelijatyönä tuotettavien palveluiden markkinointitoimenpiteiden nykytilannetta. Ammatillisen koulutuksen keskeiseksi tavoitteeksi on määritelty työelämälähtöisten koulutuspalveluiden tuottaminen asiakastarpeisiin. Turun ammatti-instituutti kouluttajana ei lähtökohtaisesti eroa muista Suomessa toimivista oppilaitoksista. Kuitenkin oppilaitoksen imagon erilaisuus toimii vetonaulana asiakkaille.
Turun ammatti-instituutti tarjoaa asiakkaille koulutusmahdollisuuksia 40 ammatillisessa tutkinnossa sekä nuorisoasteen koulutuksena että aikuiskoulutuksena. Tarjolla olevien tutkintojen määrä väistämättä tuottaa opetuksen ohessa opiskelijatyönä tuotettavia palveluita. Ko. palveluiden heterogeenisuus vaikeuttaa palveluiden markkinointia osana Turun ammatti-instituutin toimintaa.
Kyseinen opinnäytetyö laadittiin Turun ammatti-instituutin johtavan rehtorin toimeksiannosta. Opiskelijatyönä tuotettavien palveluiden markkinointia tutkiessaan opinnäytetyön tekijä on pyrkinyt löytämään sellaisia markkinointiratkaisuja, joita Turun ammatti-instituutin tulosalueet ja tukitoiminnot pystyisivät hyödyntämään palveluidensa markkinoinnissa.
Turun ammatti-instituutti tarjoaa asiakkaille koulutusmahdollisuuksia 40 ammatillisessa tutkinnossa sekä nuorisoasteen koulutuksena että aikuiskoulutuksena. Tarjolla olevien tutkintojen määrä väistämättä tuottaa opetuksen ohessa opiskelijatyönä tuotettavia palveluita. Ko. palveluiden heterogeenisuus vaikeuttaa palveluiden markkinointia osana Turun ammatti-instituutin toimintaa.
Kyseinen opinnäytetyö laadittiin Turun ammatti-instituutin johtavan rehtorin toimeksiannosta. Opiskelijatyönä tuotettavien palveluiden markkinointia tutkiessaan opinnäytetyön tekijä on pyrkinyt löytämään sellaisia markkinointiratkaisuja, joita Turun ammatti-instituutin tulosalueet ja tukitoiminnot pystyisivät hyödyntämään palveluidensa markkinoinnissa.