Elämyksiä ja kuluttamista Tampere Vintage -tapahtumassa
Aalto, Mari (2010)
Aalto, Mari
Tampereen ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010121518233
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010121518233
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee sekä elämystaloutta että kokemusten ja materian kuluttamista tapahtumatuotannon ja kuluttajan näkökulmasta.
Kirjallisen työn lisäksi opinnäytetyöni sisältää projektin, Saha Creative Events Oy:n tuottaman Tampere Vintage -tapahtuman. Työssäni perehdyn myös vintage-käsitteeseen sekä kuluttajan ymmärtämiseen.
Työssäni selvitän, mistä ohjelmallisessa Tampere Vintage -tapahtumassa on kyse ja millainen kuluttaja on kyseisen tapahtuman asiakas. Selvitän, mikä on elämys ja kuinka tapahtuman elämyksellisyyttä voidaan tutkia ja kehittää Lapin elämysteollisuuden osaamiskeskuksen (LEO) elämyskolmio-mallin ja sen elementtien avulla. Tutkin, kuinka elämyksen elementit toteutuivat ensimmäisen Tampere Vintage -tapahtuman kohdalla ja laadin kehittämisehdotuksia Tampere Vintage -tapahtuman elämyksellisyyden vahvistamiseksi.
Kirjallisen työn lisäksi opinnäytetyöni sisältää projektin, Saha Creative Events Oy:n tuottaman Tampere Vintage -tapahtuman. Työssäni perehdyn myös vintage-käsitteeseen sekä kuluttajan ymmärtämiseen.
Työssäni selvitän, mistä ohjelmallisessa Tampere Vintage -tapahtumassa on kyse ja millainen kuluttaja on kyseisen tapahtuman asiakas. Selvitän, mikä on elämys ja kuinka tapahtuman elämyksellisyyttä voidaan tutkia ja kehittää Lapin elämysteollisuuden osaamiskeskuksen (LEO) elämyskolmio-mallin ja sen elementtien avulla. Tutkin, kuinka elämyksen elementit toteutuivat ensimmäisen Tampere Vintage -tapahtuman kohdalla ja laadin kehittämisehdotuksia Tampere Vintage -tapahtuman elämyksellisyyden vahvistamiseksi.