TIEDOTE YHTEISTYÖKUMPPANEILLE - Esikoulu- ja kouluikäisten lasten kokema turvallinen ympäristö ja ilmapiiri
Kekäläinen, Anne; Pieksämäki, Niina (2007)
Kekäläinen, Anne
Pieksämäki, Niina
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2007
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010112214937
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010112214937
Tiivistelmä
Viestintä on aina kaksisuuntaista toimintaa. Sillä pyritään luomaan vuorovaikutusta ihmisten välille. Tavoitteena on vaikuttaa vastaanottajaan; muuttamalla, vahvistamalla tai lisäämällä hänen tietojaan, mielipiteitään tai mieliku-viaan. Tiedottaminen on määritelty viestinnäksi, joka suunnataan yhteisölle tärkeille sidosryhmille. Se on yleensä yksisuuntaista ja yksipuolista sanomien lähettämistä. Tiedote on kirjallinen viesti, tiedonanto tai lausunto jostakin julkisuuteen haluttavasta uutisarvoisesta asiasta. Tiedote määräytyy sen vastaanottajien sekä välitystavan mukaan.
Teimme opinnäytetyönä esiselvityksen suunnitteilla olevaan Hyvä Huominen -hankkeeseen. Opinnäytetyön ta-voitteena oli tutkia esikoulu- ja kouluikäisten lasten kokemaa ympäristöä ja ilmapiiriä sekä päiväkodissa että kou-lussa. Tutkimusaineiston keräsimme joulukuussa 2006 kahdessa Kajaanin kaupungin päiväkodissa sekä koulussa. Tutkimuksemme kohdejoukkona olivat 6-8 -vuotiaat esikoululaiset sekä 1-2 -luokan oppilaat.
Opinnäytetöiden tavoitteena on hankkia työelämän kannalta merkityksellistä tietoa, joka voidaan tietyllä tavalla siirtää työelämään hyödynnettäväksi. Usein tieteellinen työ saatetaan loppuun laatimalla siitä selostus tai tuomalla tulokset jollain muulla tavoin julkisuuteen.
Halusimme hyödyntää opinnäytetyöstä saatua tietoa. Teimme kehittämistehtävänä tiedotteen yhteistyökumppa-neille, jolla oli tarkoitus viedä tietoa valmistuneesta opinnäytetyöstä tutkimuskohteisiin. Lisäksi pyrimme tiedot-teen avulla herättämään lukijan mielenkiinnon, jotta työ saisi ansaitsemansa huomion. Toivomme että tiedotteen antaman viestin avulla lukija pystyy hakemaan opinnäytetyömme kokonaisuudessaan ja hyödyntämään siitä saatu-ja tietoja lasten ympäristön ja ilmapiirin kehittämiseksi.
Teimme opinnäytetyönä esiselvityksen suunnitteilla olevaan Hyvä Huominen -hankkeeseen. Opinnäytetyön ta-voitteena oli tutkia esikoulu- ja kouluikäisten lasten kokemaa ympäristöä ja ilmapiiriä sekä päiväkodissa että kou-lussa. Tutkimusaineiston keräsimme joulukuussa 2006 kahdessa Kajaanin kaupungin päiväkodissa sekä koulussa. Tutkimuksemme kohdejoukkona olivat 6-8 -vuotiaat esikoululaiset sekä 1-2 -luokan oppilaat.
Opinnäytetöiden tavoitteena on hankkia työelämän kannalta merkityksellistä tietoa, joka voidaan tietyllä tavalla siirtää työelämään hyödynnettäväksi. Usein tieteellinen työ saatetaan loppuun laatimalla siitä selostus tai tuomalla tulokset jollain muulla tavoin julkisuuteen.
Halusimme hyödyntää opinnäytetyöstä saatua tietoa. Teimme kehittämistehtävänä tiedotteen yhteistyökumppa-neille, jolla oli tarkoitus viedä tietoa valmistuneesta opinnäytetyöstä tutkimuskohteisiin. Lisäksi pyrimme tiedot-teen avulla herättämään lukijan mielenkiinnon, jotta työ saisi ansaitsemansa huomion. Toivomme että tiedotteen antaman viestin avulla lukija pystyy hakemaan opinnäytetyömme kokonaisuudessaan ja hyödyntämään siitä saatu-ja tietoja lasten ympäristön ja ilmapiirin kehittämiseksi.