Hessun Puupajan markkinoinnin kehittäminen
Lukander, Iida; Kyllönen, Henna (2010)
Lukander, Iida
Kyllönen, Henna
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010113016385
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010113016385
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tehtävänä oli tuottaa Hessun Puupajalle markkinoinnin ohjeistus. Työn tarkoituksena on auttaa
Hessun Puupajan markkinoinnin kokonaisvaltaisessa kehittämisessä, sillä tähän asti yrityksellä ei ole ollut johdonmukaista
markkinointia. Opinnäytetyön tavoitteena oli selkeyttää markkinointia.
Hessun Puupaja on nuori kainuulainen mm. remontointipalveluja tarjoava mikroyritys, jonka keskeinen pyrkimys
on kehittää tunnettuutta toiminta-alueellaan.
Markkinoinnin kehittämistyö painottuu asiakaskeskeiseen palvelujen markkinointiin. Työ keskittyy Hessun Puupajan
vahvuuksien korostamiseen kilpailullisesta näkökulmasta. Markkinoinnin kehittämistyö on kokonaisuus,
jolla Hessun Puupajan markkinointia saadaan yhtenäistettyä. Tulevaisuudessa Hessun Puupajan markkinointia
voidaan suunnitella tarkemmin tämän ohjeistuksen pohjalta.
Työ on koostettu aiemmin kirjoitetusta markkinointitietoudesta tiiviiksi ohjeistukseksi Hessun Puupajan markkinoinnille.
Opinnäytetyö auttaa Hessun Puupajan yrittäjää hahmottamaan markkinoinnin kokonaisvaltaisena ajattelutapana,
ei vain pelkkänä mainontana.
Opinnäytetyön teoriaosa koostuu kuluttajamarkkinoinnin suunnittelun ohjeistuksesta, palvelujen markkinoinnista,
asiakaskeskeisestä markkinoinnista sekä strategisen markkinoinnin suunnittelusta. Lisäksi teoriassa käsitellään
markkinointiviestintää.
Hessun Puupajan markkinoinnin kokonaisvaltaisessa kehittämisessä, sillä tähän asti yrityksellä ei ole ollut johdonmukaista
markkinointia. Opinnäytetyön tavoitteena oli selkeyttää markkinointia.
Hessun Puupaja on nuori kainuulainen mm. remontointipalveluja tarjoava mikroyritys, jonka keskeinen pyrkimys
on kehittää tunnettuutta toiminta-alueellaan.
Markkinoinnin kehittämistyö painottuu asiakaskeskeiseen palvelujen markkinointiin. Työ keskittyy Hessun Puupajan
vahvuuksien korostamiseen kilpailullisesta näkökulmasta. Markkinoinnin kehittämistyö on kokonaisuus,
jolla Hessun Puupajan markkinointia saadaan yhtenäistettyä. Tulevaisuudessa Hessun Puupajan markkinointia
voidaan suunnitella tarkemmin tämän ohjeistuksen pohjalta.
Työ on koostettu aiemmin kirjoitetusta markkinointitietoudesta tiiviiksi ohjeistukseksi Hessun Puupajan markkinoinnille.
Opinnäytetyö auttaa Hessun Puupajan yrittäjää hahmottamaan markkinoinnin kokonaisvaltaisena ajattelutapana,
ei vain pelkkänä mainontana.
Opinnäytetyön teoriaosa koostuu kuluttajamarkkinoinnin suunnittelun ohjeistuksesta, palvelujen markkinoinnista,
asiakaskeskeisestä markkinoinnista sekä strategisen markkinoinnin suunnittelusta. Lisäksi teoriassa käsitellään
markkinointiviestintää.