Silvanetti metsänhoitoyhdistyksen asiakkuudenhallinnassa
Pötsönen, Mikko (2011)
Pötsönen, Mikko
Mikkelin ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201102021948
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201102021948
Tiivistelmä
Tiivistelmä
Metsäalalla kilpailun tiukentuessa toimijoiden on luotava pysyäkseen kilpailussa mukana jotain uutta ja kiinnostavaa, jolla on mahdollista hankkia uusia asiakkaita ja pitää vanhat asiakkaat tyy-tyväisinä. Metsäomaisuuden hallintaan on kehitetty verkkometsäsuunnitelma, jolla on mahdollista hallita omaa metsäsuunnitelmaa verkossa. Kuitenkin harvat metsänomistajat ovat ottaneet verkko-palveluita käyttöönsä.
Kilpailussa metsänomistajista nousee asiakkuuksienhallinta tärkeään rooliin, mitä paremmin tiedät asiakkaan tarpeet, sitä paremmin pystyt tarjoamaan palveluita asiakkaalle. Asiakkuudenhallinnan kulmakiviä on jatkuva asiakkaan tarpeiden oppiminen ja ymmärtäminen. Tulevaisuudessa Silvanetti voi olla metsänhoitoyhdistykselle tärkeä työkalu asiakkuuksien hallinnassa. Silvanetin avulla saatava reaaliaikainen tieto metsänomistajan metsävaroista, on helppo tarjota ja markkinoida juuri niitä palveluita joita metsänomistaja silloin tarvitsee.
Silvanetti kuuluu metsäsuunnittelun palvelupakettiin. Se on tukipalvelu, joka ei ole välttämätön palvelun myymiseksi, mutta sen avulla voidaan tarjota entistä parempaa palvelua metsäomaisuuden hallintaan.
Metsäalalla kilpailun tiukentuessa toimijoiden on luotava pysyäkseen kilpailussa mukana jotain uutta ja kiinnostavaa, jolla on mahdollista hankkia uusia asiakkaita ja pitää vanhat asiakkaat tyy-tyväisinä. Metsäomaisuuden hallintaan on kehitetty verkkometsäsuunnitelma, jolla on mahdollista hallita omaa metsäsuunnitelmaa verkossa. Kuitenkin harvat metsänomistajat ovat ottaneet verkko-palveluita käyttöönsä.
Kilpailussa metsänomistajista nousee asiakkuuksienhallinta tärkeään rooliin, mitä paremmin tiedät asiakkaan tarpeet, sitä paremmin pystyt tarjoamaan palveluita asiakkaalle. Asiakkuudenhallinnan kulmakiviä on jatkuva asiakkaan tarpeiden oppiminen ja ymmärtäminen. Tulevaisuudessa Silvanetti voi olla metsänhoitoyhdistykselle tärkeä työkalu asiakkuuksien hallinnassa. Silvanetin avulla saatava reaaliaikainen tieto metsänomistajan metsävaroista, on helppo tarjota ja markkinoida juuri niitä palveluita joita metsänomistaja silloin tarvitsee.
Silvanetti kuuluu metsäsuunnittelun palvelupakettiin. Se on tukipalvelu, joka ei ole välttämätön palvelun myymiseksi, mutta sen avulla voidaan tarjota entistä parempaa palvelua metsäomaisuuden hallintaan.