Mercedes-Benzin E-sarjan toteuttetun lanseerauskampanjan purku ja analysointi
Hellgren, Valtteri; Välimäki, Markus (2011)
Hellgren, Valtteri
Välimäki, Markus
Laurea-ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201103163215
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201103163215
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tutkitaan Mercedeksen E-sarjan lanseerausta bränditeorioiden pohjalta. Työssä keskitytään analysoimaan materiaaleja teorioiden pohjalta. Työssä tarkastellaan Mercedeksen brändiä ja osin sen historiaa. Opinnäytetyössä käytetään Vehon muutaman avainhenkilön haastatteluja. Työ on toteutettu laadullisen tutkimuksen periaatteita noudattaen.
Työn taustoituksena on kartoitettu automarkkinoiden tilannetta. Työssä tutkitaan myös Mercedes-Benzin imagoa ja toimintaa eettisestä näkökulmasta. Työssä pohditaan kampanjaa ja tuotetta myös ympäristökysymysten, henkilöstövastuun ja sosiaalisenvastuun kannalta. Työssä perehdytään kuluttajien odotusarvoihin ja niiden täyttämiseen kyseisten arvojen täyttämiseen. Näiden kohdalla liitetään mukaan myös odotukset tuotteen turvallisuudesta
Työn taustoituksena on kartoitettu automarkkinoiden tilannetta. Työssä tutkitaan myös Mercedes-Benzin imagoa ja toimintaa eettisestä näkökulmasta. Työssä pohditaan kampanjaa ja tuotetta myös ympäristökysymysten, henkilöstövastuun ja sosiaalisenvastuun kannalta. Työssä perehdytään kuluttajien odotusarvoihin ja niiden täyttämiseen kyseisten arvojen täyttämiseen. Näiden kohdalla liitetään mukaan myös odotukset tuotteen turvallisuudesta