Tarvitsetko trubaduuria? - hank-and-moody@live.com
Sinkkonen, Tuomo (2011)
Sinkkonen, Tuomo
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201103183337
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201103183337
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena on suunnitella kuluttajille suunnattu, mahdollisimman kustannustehokas markkinointiviestintäsuunnitelma, jonka tavoitteena on viestin nopea leviäminen Internetin sosiaalisten yhteisöjen avulla. Teoreettisen viitekehyksen perustana toimivat markkinointiviestinnän, sen suunnittelun ja kuluttajien ostokäyttäytymisen ymmärtäminen. Teoriaosiossa pyritään lisäksi mallintamaan, miten Internetin kasvu ja sen mukanaan tuomat sosiaalisen median palvelut ovat vaikuttaneet edellä mainittuihin asioihin.
Opinnäytetyön toimeksiantaja on aloitteleva, trubaduuri-henkinen akustinen kitaraduetto, Hank & Moody. Dueton tavoitteena on lisätä tunnettuuttaan kuluttajien keskuudessa mahdollisimman kustannustehokkaita markkinointiviestinnän välineitä apuna käyttäen, ja tätä kautta saada lisää keikkatilauksia.
Opinnäytetyön tekijä on itse ollut perustamassa Hank & Moodya ja soittaa sekä laulaa kyseisessä duetossa. Lisäksi tekijä on työskennellyt mediatoimisto Virta mediacommunityssa, mikä on antanut korvaamatonta käytännön kokemusta ja taustatietoa sosiaalisen median käyttämisestä tämänkaltaisissa tapauksissa.
Lopputuloksena saatiin suurimmilta osin viraalimarkkinointiin nojaava markkinointiviestintäsuunnitelma, jonka keskeisenä tekijänä toimii sisällön tuottaminen ja levittäminen tehokkaasti Internetin ilmaisten sosiaalisten yhteisöjen, YouTuben ja Facebookin avulla. Suunnitelma, ja siinä esitetyt toimenpiteet pantiin käytäntöön suunnitelmassa esitetyn aikataulun mukaisesti heti opinnäytetyön valmistumisen jälkeen.
Opinnäytetyön toimeksiantaja on aloitteleva, trubaduuri-henkinen akustinen kitaraduetto, Hank & Moody. Dueton tavoitteena on lisätä tunnettuuttaan kuluttajien keskuudessa mahdollisimman kustannustehokkaita markkinointiviestinnän välineitä apuna käyttäen, ja tätä kautta saada lisää keikkatilauksia.
Opinnäytetyön tekijä on itse ollut perustamassa Hank & Moodya ja soittaa sekä laulaa kyseisessä duetossa. Lisäksi tekijä on työskennellyt mediatoimisto Virta mediacommunityssa, mikä on antanut korvaamatonta käytännön kokemusta ja taustatietoa sosiaalisen median käyttämisestä tämänkaltaisissa tapauksissa.
Lopputuloksena saatiin suurimmilta osin viraalimarkkinointiin nojaava markkinointiviestintäsuunnitelma, jonka keskeisenä tekijänä toimii sisällön tuottaminen ja levittäminen tehokkaasti Internetin ilmaisten sosiaalisten yhteisöjen, YouTuben ja Facebookin avulla. Suunnitelma, ja siinä esitetyt toimenpiteet pantiin käytäntöön suunnitelmassa esitetyn aikataulun mukaisesti heti opinnäytetyön valmistumisen jälkeen.