A location strategy, advertising banner and operational leaflets for a case company Kenkä-Oscar Ltd.
Listenmaa, Heidi (2010)
Listenmaa, Heidi
Laurea-ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010112816007
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010112816007
Tiivistelmä
A location strategy and an advertising banner for a case company Kenkä-Oscar Ltd.
Tämän opinnäytetyön aiheena oli kehitellä kenkäalan yritykselle Kenkä-Oscar Oy:lle mainonta- ja sijaintistrategia sekä toimintaohje, jota käytetään päivittäisessä työssä. Työohje on tarkoitettu talossa jo oleville työntekijöille sekä toimimaan perehdyttämiskansiona yrityksen mahdollisille tuleville työntekijöille. Mainonta- ja sijaintistrategian tarkoitus on toimia ohjenuorana yrityksen johdolle.
Ajatus sijaintistrategian luomiseen alkoi tapausyrityksen toimitusjohtajan haastattelusta. Haastattelu sisälsi kysymyksiä yrityksen tulevaisuudensuunnitelmista. Muutama mahdollinen tulevaisuudennäkymävaihtoehto esiteltiin toimitusjohtajalle ja hän vastasi niihin joko myönteisesti tai kielteisesti sen mukaan, mitkä yrityksen ennustetut tulevaisuuden tarpeet ovat. Eri sijaintipaikkoja testattiin kuukauden testiperiodin ajan kauppakeskus Tullintorilla, Tampereella sekä kauppakeskus Columbuksessa Vuosaaressa, jotta paras mahdollinen ratkaisu tapausyrityksen uudeksi sivutoimipisteeksi löydettäisiin. Kummassakin paikassa tutkija havainnoi asiakasjakaumaa ja markkinakonseptia ei-osallistuvana sivustakatsojana. Testitulokset olivat suuntaa antavia ja kokeilun jälkeen uusi paikka valittiin kahdesta testatusta vaihtoehdosta.
Opinnäytetyönsivutuotteena syntyi toimintaohje ja toimintalehtinen. Nämä toimintaohjeet tulevat toimimaan ohjenuorana yrityksen nykyisille ja mahdollisille tuleville työntekijöille.
Tämän opinnäytetyön aiheena oli kehitellä kenkäalan yritykselle Kenkä-Oscar Oy:lle mainonta- ja sijaintistrategia sekä toimintaohje, jota käytetään päivittäisessä työssä. Työohje on tarkoitettu talossa jo oleville työntekijöille sekä toimimaan perehdyttämiskansiona yrityksen mahdollisille tuleville työntekijöille. Mainonta- ja sijaintistrategian tarkoitus on toimia ohjenuorana yrityksen johdolle.
Ajatus sijaintistrategian luomiseen alkoi tapausyrityksen toimitusjohtajan haastattelusta. Haastattelu sisälsi kysymyksiä yrityksen tulevaisuudensuunnitelmista. Muutama mahdollinen tulevaisuudennäkymävaihtoehto esiteltiin toimitusjohtajalle ja hän vastasi niihin joko myönteisesti tai kielteisesti sen mukaan, mitkä yrityksen ennustetut tulevaisuuden tarpeet ovat. Eri sijaintipaikkoja testattiin kuukauden testiperiodin ajan kauppakeskus Tullintorilla, Tampereella sekä kauppakeskus Columbuksessa Vuosaaressa, jotta paras mahdollinen ratkaisu tapausyrityksen uudeksi sivutoimipisteeksi löydettäisiin. Kummassakin paikassa tutkija havainnoi asiakasjakaumaa ja markkinakonseptia ei-osallistuvana sivustakatsojana. Testitulokset olivat suuntaa antavia ja kokeilun jälkeen uusi paikka valittiin kahdesta testatusta vaihtoehdosta.
Opinnäytetyönsivutuotteena syntyi toimintaohje ja toimintalehtinen. Nämä toimintaohjeet tulevat toimimaan ohjenuorana yrityksen nykyisille ja mahdollisille tuleville työntekijöille.