Theseus käyttökatko ma 22.4. klo 12 alkaen. Katko jatkuu 22.4. klo 15 asti ja on koko Theseuksen laajuinen. Lisäksi töiden käsittely ja syöttö on estetty ti 23.4. ainakin klo 12 asti.
Theseus service break from Mon 22.4. at 12:00. The break will last until 15:00 on Mon 22.4. and is Theseus-wide. In addition, processing and uploading of work will be blocked until at least 12:00 on Tue 23.4.
Företagets kundnöjdhet inom programvarusektorn
Kallio, Jenna (2011)
Kallio, Jenna
Vaasan ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201104274919
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201104274919
Tiivistelmä
Lärdomsprovet har gjorts i samarbete med VisualWeb Group Oy under hösten 2010 och vintern 2011. Lärdomsprovet behandlar kundnöjdheten hos VisualWebs SharePoint2010-kunder. Syftet med undersökningen är att ta reda på hur nöjda eller missnöjda kunderna är med den nya tjänsten som VisualWeb levererat, Microsofts teknologi, SharePoint2010. Avsikten är att så noggrant som möjligt redogöra för hur kunden upplever VisualWebs tjänst och hur VisualWeb kan förbättra sin tjänst. I den teoretiska delen har jag behandlat teorier om business-to-business marknaden, tjänstekvalitet, kundnöjdhet och relationsmarknadsföring. I den empiriska delen har jag valt att använda mig av den kvalitativa undersökningsmetoden. Med hjälp av personliga intervjuer har jag samlat in primärdata som jag sedan redogjort för och slutligen sammanfattat resultat. Min slutsats av undersökningen är att VisualWeb har varit ett tjänstevilligt företag med målmedveten personal. En ny teknologi skapar alltid problem i början och dessa bör åtgärdas så fort som möjligt för att hålla kunden nöjd. De nöjda kunderna kommer att rekommendera VisualWebs tjänster för andra företag och samarbetet fortsätter tillsvidare. En utveckling bör ske bland annat i VisualWebs interna kommunikation, dokumentation och planering av tidtabell. The thesis has been done in cooperation with VisualWeb Group Ltd (VisualWeb) in autumn 2010 and winter 2011. The thesis deals with customer satisfaction of VisualWeb´s SharePoint2010 customers. This study aims to find out how satisfied or dissatisfied customers are with the new service that VisualWeb delivered, Microsoft technology, SharePoint2010. The intention is to as accurately as possible, explain how the customer experiences VisualWeb´s services and how VisualWeb can improve its services. In the theoretical part, I have considered the theories of business-to-business market, service quality, customer satisfaction and relationship marketing. In the empirical part, I have chosen to use the qualitative research method. With the help of personal interviews, I have collected the primary data which I then explained and finally I have summarized the results. My conclusion of the study is that VisualWeb has been a service company with dedicated staff. A new technology always creates problems in the beginning and needs to be fixed as soon as possible to keep the customer happy. The satisfied customer will recommend VisualWeb´s services to other companies and the coop-eration will continue. A development should take place in VisualWeb´s internal communication, documentation and planning of the timetable.