Mainoksen leikkaaminen : Kerronnan keinojen hyödyntäminen
Paulin, Harri (2011)
Paulin, Harri
Kemi-Tornion ammattikorkeakoulu Lapin ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201104285101
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201104285101
Tiivistelmä
TIIVISTELMÄ
Paulin, Harri 2011. Mainoksen leikkaaminen. Kerronnan keinojen hyödyntäminen
Opinnäytetyö. Kemi-Tornion ammattikorkeakoulu. Kulttuuriala. Viestinnän koulutusohjelma. Sivuja 39.
Opinnäytetyöni pohjautuu työharjoittelun aikana leikkaamiini mainoksiin. Opinnäytetyöni aiheena on kertoa eri tyypin teoksista ja miten näitä teoksia leikataan. Leikkaamani mainokset ovat sekoitus erityyppisiä teoksia. Tutkimuskysymyksinäni ovat seuraavat: Miten hyödyntää mainoksen leikkaamisessa erilaisia kerronnan keinoja? Miten näiden erilaisten teosten leikkaaminen eroaa toisistaan?
Kerron musiikkivideoista, trailereista ja mainoksista ja mitä näiden eri leikkaustyylien teoriaan kuuluu. Selvitän mitä erilaisten teosten leikkaaminen pitää sisällään.
Aineistona käytän omia muistiinpanojani työharjoittelun ajalta, elokuva-alan kirjoja sekä nettisivuja. Teososana on neljä erilaista mainosta, jotka on tehty Veho Group Oy Ab:n Power Line -osastolle.
Lopputuloksena on, että leikkaamissani teoksissa hyödynnetyt tyylit ja näiden keinot toimivat loppujen lopuksi aika hyvin yhteen. Tarkoituksena oli tehdä mainoksia ja trailerit ja musiikkivideot ovat jo itsessään eräänlaisia mainoksia.
Asiasanat: leikkaus, mainos, musiikkivideo, trailer, kerronnan, keinot, hyödyntäminen
Paulin, Harri 2011. Mainoksen leikkaaminen. Kerronnan keinojen hyödyntäminen
Opinnäytetyö. Kemi-Tornion ammattikorkeakoulu. Kulttuuriala. Viestinnän koulutusohjelma. Sivuja 39.
Opinnäytetyöni pohjautuu työharjoittelun aikana leikkaamiini mainoksiin. Opinnäytetyöni aiheena on kertoa eri tyypin teoksista ja miten näitä teoksia leikataan. Leikkaamani mainokset ovat sekoitus erityyppisiä teoksia. Tutkimuskysymyksinäni ovat seuraavat: Miten hyödyntää mainoksen leikkaamisessa erilaisia kerronnan keinoja? Miten näiden erilaisten teosten leikkaaminen eroaa toisistaan?
Kerron musiikkivideoista, trailereista ja mainoksista ja mitä näiden eri leikkaustyylien teoriaan kuuluu. Selvitän mitä erilaisten teosten leikkaaminen pitää sisällään.
Aineistona käytän omia muistiinpanojani työharjoittelun ajalta, elokuva-alan kirjoja sekä nettisivuja. Teososana on neljä erilaista mainosta, jotka on tehty Veho Group Oy Ab:n Power Line -osastolle.
Lopputuloksena on, että leikkaamissani teoksissa hyödynnetyt tyylit ja näiden keinot toimivat loppujen lopuksi aika hyvin yhteen. Tarkoituksena oli tehdä mainoksia ja trailerit ja musiikkivideot ovat jo itsessään eräänlaisia mainoksia.
Asiasanat: leikkaus, mainos, musiikkivideo, trailer, kerronnan, keinot, hyödyntäminen