Internet markkinoinnin ja mainonnan työkaluna
Palosaari, Jouni (2011)
Palosaari, Jouni
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105035871
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105035871
Tiivistelmä
Internet-markkinointi alkaa olla usealle yritykselle jo arkipäivää. Erilaiset verkkosovellutukset ovat muokanneet markkinoinnin ja mainonnan keinoja yhä kiihtyvällä vauhdilla. Internetin myötä myös kaupankäynti on siirtynyt yhä enemmän sähköiseen kaupankäyntiin.
Työn tarkoitus on tutkia Internetissä toteutetulla kyselyllä yritysten asennetta Internet- markkinoinnista ja mainonnasta. Myös yritysten osuutta sosiaaliseen mediaan pyritään selvittämään kysymysten avulla.
Kysely lähetettiin kolmelle sadalle eri yritykselle, jotka oli valittu kustannussyistä sattumanvaraisesti Internetistä manuaalisesti poimien. Yritykset saivat sähköpostiviestin saatekirjeineen. Viestiin oli myös liitetty suora linkki varsinaiseen kyselyyn. Vastausaika oli rajoitettu viikkoon. Vastauksia saapui yhteensä 53.
Työn tuloksista käy ilmi, että lähes kaikilla kyselyyn osallistuneilla yrityksillä on jokin yhtymäkohta Internetiin, mutta vain harvalla yrityksellä on oma verkkokauppa. Internet koetaan vastaajien keskuudessa myös hyvin positiiviseksi markkinoinnin ja mainonnan työkaluna.
Työn tarkoitus on tutkia Internetissä toteutetulla kyselyllä yritysten asennetta Internet- markkinoinnista ja mainonnasta. Myös yritysten osuutta sosiaaliseen mediaan pyritään selvittämään kysymysten avulla.
Kysely lähetettiin kolmelle sadalle eri yritykselle, jotka oli valittu kustannussyistä sattumanvaraisesti Internetistä manuaalisesti poimien. Yritykset saivat sähköpostiviestin saatekirjeineen. Viestiin oli myös liitetty suora linkki varsinaiseen kyselyyn. Vastausaika oli rajoitettu viikkoon. Vastauksia saapui yhteensä 53.
Työn tuloksista käy ilmi, että lähes kaikilla kyselyyn osallistuneilla yrityksillä on jokin yhtymäkohta Internetiin, mutta vain harvalla yrityksellä on oma verkkokauppa. Internet koetaan vastaajien keskuudessa myös hyvin positiiviseksi markkinoinnin ja mainonnan työkaluna.