Pelin yhteensopivuus Java-mobiilialustojen välillä
Noponen, Herkko (2011)
Noponen, Herkko
Tampereen ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105107122
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105107122
Tiivistelmä
Cape Peace Software Oy lähti tekemään 2010 kesällä mobiililaitteisiin peliä. Alkuperäinen peli kehitettiin Java ME alustalle. Jo valmiin Java-ohjelmakoodin vuoksi sovitukset BlackBerry ja Android mobiilialustoille katsottiin tärkeimmiksi.
Tässä työssä esitellään alkuperäisen Java ME pelin idea, arkkitehtuuri ja sovituksia varten luotu rajapinta. Pelisovelluksen Android ja BlackBerry sovitukset luotiin käyttämällä Eclipse-kehitysympäristöä. Molempia mobiilialustoja varten asennettiin valmistajien tarjoamat liitännäiset Eclipseen. Tärkeimmät käytössä olleet ominaisuudet olivat laite-emulaattorit ja vianjäljittimet(debugger).
Ongelmia tuli alkuperäisen Java ME pelin samanaikaisesta kehityksestä sovitusten kanssa. Työssä kerrotaan myös ongelmista Android ja BlackBerry alustojen tuomista ongelmista.
Tässä työssä esitellään alkuperäisen Java ME pelin idea, arkkitehtuuri ja sovituksia varten luotu rajapinta. Pelisovelluksen Android ja BlackBerry sovitukset luotiin käyttämällä Eclipse-kehitysympäristöä. Molempia mobiilialustoja varten asennettiin valmistajien tarjoamat liitännäiset Eclipseen. Tärkeimmät käytössä olleet ominaisuudet olivat laite-emulaattorit ja vianjäljittimet(debugger).
Ongelmia tuli alkuperäisen Java ME pelin samanaikaisesta kehityksestä sovitusten kanssa. Työssä kerrotaan myös ongelmista Android ja BlackBerry alustojen tuomista ongelmista.