Markkinointisuunnitelma : Case: KTN-training
Nissinen, Anniina (2011)
Nissinen, Anniina
Savonia-ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105178291
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105178291
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli laatia markkinointisuunnitelma toimeksiantajayritykselle KTN-trainingille, joka on kesällä 2010 perustettu fysioterapia-, hieronta-, ravitsemus- ja liikuntapalveluita tarjoava yritys. Työn tavoitteena oli luoda yrityksen toiminta-ajatukseen ja visioihin pohjautuva markkinointistrategia ja sen pohjalta konkreettinen toimintasuunnitelma markkinoinnin tavoitteisiin pääsemiseksi. Markkinoinnin tavoitteena on lisätä yrityksen tunnettavuutta kuluttajamarkkinoilla ja näin parantaa toiminnan kannattavuutta.
Markkinointisuunnitelma laadittiin yhteistyössä toimeksiantajan kanssa. Työn viitekehys pohjautuu yleiseen markkinoinnin ja markkinoinnin suunnittelun teoriaan. Työn ote on käytännönläheinen ja pyrkii toiminnallisiin tuloksiin.
Opinnäytetyön tuloksena määriteltiin KTN-trainingille markkinointistrategia. Strategisten ratkaisujen pohjalta suunniteltiin markkinoinnin kilpailukeinoihin liittyvät toimenpiteet ja toimintasuunnitelmat. Toimenpidesuunnitelmat liittyvät tuotesuunnitteluun ja hinnoitteluun, yrityksen saatavuuden varmistamiseen ja markkinointiviestintään.
Markkinointisuunnitelma laadittiin yhteistyössä toimeksiantajan kanssa. Työn viitekehys pohjautuu yleiseen markkinoinnin ja markkinoinnin suunnittelun teoriaan. Työn ote on käytännönläheinen ja pyrkii toiminnallisiin tuloksiin.
Opinnäytetyön tuloksena määriteltiin KTN-trainingille markkinointistrategia. Strategisten ratkaisujen pohjalta suunniteltiin markkinoinnin kilpailukeinoihin liittyvät toimenpiteet ja toimintasuunnitelmat. Toimenpidesuunnitelmat liittyvät tuotesuunnitteluun ja hinnoitteluun, yrityksen saatavuuden varmistamiseen ja markkinointiviestintään.