Tasosuunnittelu Source Engine -pelimoottorilla
Mäki, Arttu (2009)
Mäki, Arttu
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2009
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200905152837
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200905152837
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tutkimuksen kohteena selvitettiin ja ratkaistiin yleisiä ongelmia ja haasteita liittyen Valve Softwaren kehittämään, Source Engine –pelimoottorilla toimivaan tasosuunnitteluohjelmaan ja sen käyttöön.
Työ käy läpi tärkeimmät suunnitteluun liittyvät työtavat geometrian rakentamisesta valaistuksen määrittämiseen. Työnä esitellään Valve Softwarelle 2008 keväällä myyty projekti ”Fastlane”, josta tuli yksi virallisista kartoista Team Fortress 2 –moninpeliin.
Työ käy läpi tärkeimmät suunnitteluun liittyvät työtavat geometrian rakentamisesta valaistuksen määrittämiseen. Työnä esitellään Valve Softwarelle 2008 keväällä myyty projekti ”Fastlane”, josta tuli yksi virallisista kartoista Team Fortress 2 –moninpeliin.