Sale Vuorelan myynnin kasvusuunnitelma asiakkuuksien johtamisen näkökulmasta
Koivisto, Miia (2011)
Koivisto, Miia
Savonia-ammattikorkeakoulu
2011
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105208921
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105208921
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, kuinka Sale Vuorelan myyntiä voi lisätä asiakkuuksien johtamisen näkökulmasta. Asiakkuuksien johtamisen tarkoituksena on saada asiakkaat luottamaan yritykseen ja oppia tuntemaan yrityksessä asioivat asiakkaat.
Tutkimusten avulla oli tarkoitus löytää erilaisia parannuskeinoja Sale Vuorelan toimintamalliin, jotta asiakassuhteista saadaan mahdollisimman pitkäkestoisia ja kannattavia. Tutkimuksen tavoitteena oli muodostaa Sale Vuorelassa asioivilta asiakkailta käsitys heidän kokemasta palvelun laadusta sekä asiakastyytyväisyydestä ja sen avulla pohtia, mitkä asiat ovat Sale Vuorelan asiakkaille tärkeitä ja kuinka heitä voidaan palvella entistä paremmin.
Tutkimuksessa käytettiin hyväksi kahta eri asiakastyytyväisyystutkimusta, jotka oli tehty Sale Vuorelaan vuoden 2009 aikana. Toinen tutkimuksista oli tehty helmikuussa 2009 ja toinen viikkoina 49–52/2009. Molemmissa tutkimuksissa tutkimusmenetelmä oli kvantitatiivinen eli määrällinen tutkimus. Toinen tutkimuksista on toteutettu kirjekyselynä ja toinen jakamalla kaupassa tutkimuslomakkeita, jonka asiakkaat ovat saaneet täyttää joko paikanpäällä tai ottaa kotiin mukaan täytettäväksi. Helmikuussa tehtyyn tutkimukseen vastasi 95 asiakasta ja loppuvuodesta tehtyyn tutki-mukseen 87 asiakasta.
PeeÄssän hyvän maineen ansiosta myös Sale Vuorelalla on hyvä tunnettavuus ja sen ansiosta laaja asiakaskunta. Tulevaisuudessa Sale Vuorelan tulee kiinnittää entistä enemmän huomiota asiakassuhteisiinsa kohdennetusti ja pyrkiä entistä paremman palvelun tarjoamiseen. Asiakassuhteiden kehittäminen ja asiakkaiden kuunteleminen ovat tärkeitä tehtäviä tulevaisuudessa.
Tutkimusten avulla oli tarkoitus löytää erilaisia parannuskeinoja Sale Vuorelan toimintamalliin, jotta asiakassuhteista saadaan mahdollisimman pitkäkestoisia ja kannattavia. Tutkimuksen tavoitteena oli muodostaa Sale Vuorelassa asioivilta asiakkailta käsitys heidän kokemasta palvelun laadusta sekä asiakastyytyväisyydestä ja sen avulla pohtia, mitkä asiat ovat Sale Vuorelan asiakkaille tärkeitä ja kuinka heitä voidaan palvella entistä paremmin.
Tutkimuksessa käytettiin hyväksi kahta eri asiakastyytyväisyystutkimusta, jotka oli tehty Sale Vuorelaan vuoden 2009 aikana. Toinen tutkimuksista oli tehty helmikuussa 2009 ja toinen viikkoina 49–52/2009. Molemmissa tutkimuksissa tutkimusmenetelmä oli kvantitatiivinen eli määrällinen tutkimus. Toinen tutkimuksista on toteutettu kirjekyselynä ja toinen jakamalla kaupassa tutkimuslomakkeita, jonka asiakkaat ovat saaneet täyttää joko paikanpäällä tai ottaa kotiin mukaan täytettäväksi. Helmikuussa tehtyyn tutkimukseen vastasi 95 asiakasta ja loppuvuodesta tehtyyn tutki-mukseen 87 asiakasta.
PeeÄssän hyvän maineen ansiosta myös Sale Vuorelalla on hyvä tunnettavuus ja sen ansiosta laaja asiakaskunta. Tulevaisuudessa Sale Vuorelan tulee kiinnittää entistä enemmän huomiota asiakassuhteisiinsa kohdennetusti ja pyrkiä entistä paremman palvelun tarjoamiseen. Asiakassuhteiden kehittäminen ja asiakkaiden kuunteleminen ovat tärkeitä tehtäviä tulevaisuudessa.