Chanel, Camper ja Topshop internetissä : Kolmen muotibrändin oman median käyttö ja hallinta.
Mäki, Satu (2011)
Mäki, Satu
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105229031
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105229031
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkin kolmen muotibrändin oman digitaalisen median käyttöä (esimerkiksi brändin omat verkkosivustot, Facebook, Twitter, YouTube). Tutkittavat brändit ovat Chanel, Camper ja Topshop.
Aluksi selvitän, millä eri tavoilla ja missä digitaalisissa kanavissa valitut muotibrändit ovat rakentaneet omaa digitaalista presenssiään. Seuraavassa vaiheessa syvennän työtä selvittämällä, miten brändi ja kuluttaja kommunikoivat havaitussa brändiekosysteemissä.
Tavoitteenani oli löytää ja tunnistaa toimintamalleja ja käytäntöjä, joita kuka tahansa digitaalisen markkinoinnin parissa työskentelevä voisi helposti hyödyntää omassa työssään. Hyviä digitaalisen markkinoinnin toimintamalleja ja käytäntöjä on tässä työssä esitelty lukuisia.
Yhteenvedossa pohdin haasteita sekä mahdollisuuksia ja tulevaisuuden näkymiä. Lopuksi olen koonnut lyhyen muistilistan siitä, mitä brändin digitaalisen median presenssiä suunniteltaessa ja toteutettaessa tulee ottaa huomioon.
Aluksi selvitän, millä eri tavoilla ja missä digitaalisissa kanavissa valitut muotibrändit ovat rakentaneet omaa digitaalista presenssiään. Seuraavassa vaiheessa syvennän työtä selvittämällä, miten brändi ja kuluttaja kommunikoivat havaitussa brändiekosysteemissä.
Tavoitteenani oli löytää ja tunnistaa toimintamalleja ja käytäntöjä, joita kuka tahansa digitaalisen markkinoinnin parissa työskentelevä voisi helposti hyödyntää omassa työssään. Hyviä digitaalisen markkinoinnin toimintamalleja ja käytäntöjä on tässä työssä esitelty lukuisia.
Yhteenvedossa pohdin haasteita sekä mahdollisuuksia ja tulevaisuuden näkymiä. Lopuksi olen koonnut lyhyen muistilistan siitä, mitä brändin digitaalisen median presenssiä suunniteltaessa ja toteutettaessa tulee ottaa huomioon.