HOITAJAN NEUVONTATILANTEESEEN LIITTYVÄN ASIAKASTYYTYVÄISYYSKYSELYN KEHITTÄMINEN IHOPISTEESSÄ
Laitinen, Hanne (2011)
Laitinen, Hanne
Diakonia-ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105025586
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105025586
Tiivistelmä
Laitinen, Hanne. Hoitajan neuvontatilanteeseen liittyvän asiakastyytyväisyyskyselyn kehittäminen Ihopisteessä. Helsinki, kevät 2011, 42 s., 1 liite.
Diakonia-ammattikorkeakoulu, Diak Etelä, Helsinki. Hoitotyön koulutusohjelma, sairaanhoitotyön suuntautumisvaihtoehto, sairaanhoitaja (AMK).
Opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää Ihopisteessä aiemmin käytössä ollutta hoitajien neuvontavastaanottoon liittyvää asiakastyytyväisyyskyselylomaketta. Asiakastyytyväisyyskyselylomakkeen tarkoituksena on kehittää Ihopisteen pal-veluita paremmin asiakkaita huomioivaksi. Asiakastyytyväisyyskyselylomake kehitettiin yhteistyössä Helsingin Ihopisteen kanssa.
Opinnäytetyö on työelämälähtöinen kehittämishanke, jonka raportti koostuu teoreettisesta osiosta ja laaditusta asiakastyytyväisyyskyselylomakkeesta. Raporttiosuudessa käsiteltiin Helsingin Ihopisteessä yleisimmin esiintyviä ihotauteja sekä ihotautien hoitoa yleisesti, lisäksi terveyden edistämistä sekä ohjaamista ja asiakastyytyväisyystutkimusta. Asiakastyytyväisyyslomake esiteltiin ja arvioitiin Helsingin Ihopisteessä. Asiakastyytyväisyyslomaketta kehitettiin saadun palautteen pohjalta.
Avainsanat: Ihotaudit, terveyden edistäminen ja ohjaus, ihotautipotilaan hoitotyö, asiakastyytyväisyystutkimus.
Asiasanat: ihotaudit, hoitotyö, terveysneuvonta, terveyden edistäminen, potilasohjeet, asiakastyytyväisyys, lomakkeet, kehittäminen
Diakonia-ammattikorkeakoulu, Diak Etelä, Helsinki. Hoitotyön koulutusohjelma, sairaanhoitotyön suuntautumisvaihtoehto, sairaanhoitaja (AMK).
Opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää Ihopisteessä aiemmin käytössä ollutta hoitajien neuvontavastaanottoon liittyvää asiakastyytyväisyyskyselylomaketta. Asiakastyytyväisyyskyselylomakkeen tarkoituksena on kehittää Ihopisteen pal-veluita paremmin asiakkaita huomioivaksi. Asiakastyytyväisyyskyselylomake kehitettiin yhteistyössä Helsingin Ihopisteen kanssa.
Opinnäytetyö on työelämälähtöinen kehittämishanke, jonka raportti koostuu teoreettisesta osiosta ja laaditusta asiakastyytyväisyyskyselylomakkeesta. Raporttiosuudessa käsiteltiin Helsingin Ihopisteessä yleisimmin esiintyviä ihotauteja sekä ihotautien hoitoa yleisesti, lisäksi terveyden edistämistä sekä ohjaamista ja asiakastyytyväisyystutkimusta. Asiakastyytyväisyyslomake esiteltiin ja arvioitiin Helsingin Ihopisteessä. Asiakastyytyväisyyslomaketta kehitettiin saadun palautteen pohjalta.
Avainsanat: Ihotaudit, terveyden edistäminen ja ohjaus, ihotautipotilaan hoitotyö, asiakastyytyväisyystutkimus.
Asiasanat: ihotaudit, hoitotyö, terveysneuvonta, terveyden edistäminen, potilasohjeet, asiakastyytyväisyys, lomakkeet, kehittäminen