Voimaa verkosta – verkko-opetus PIRAMKissa
Happonen, Ville (2009)
Happonen, Ville
Pirkanmaan ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200905202986
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200905202986
Tiivistelmä
Opinnäytetyölle tarpeen loi kasvanut verkko-opetuksen määrä ammattikorkeakouluissa sekä toimeksiantajan halu parantaa henkilöstönsä tietoisuutta verkko-opetuksesta ja sen tuomista mahdollisuuksista. Lisäksi toimeksiantaja halusi saada henkilöstön tarjoamaan yhä useampia opintototeutuksia virtuaalisesti.
Tähän tarpeeseen laadittiin verkko-opetustoiminnasta henkilöstöä informoiva markkinointiesitteen toimeksiantajan henkilöstölle. Esite perustui toimeksiantajan organisaatiossa harjoittelun aikana tekemiini havaintoihin sekä verkko-opetusteoriaan. Lisäksi sisällön tuotannossa tein yhteistyötä toimeksiantajan verkko-opetus asiantuntijoiden kanssa.
Opinnäytetyöni teoriaosuudessa käsitellään verkko-pedagogiikan luonnetta ja erikoispiirteitä, sekä henkilöstön kannustamista verkkopedagogiikan haasteen kohtaamiseen sisäisen markkinoinnin teoriaa hyväksikäyttäen. Sekä verkko-opetuksen haasteesta viestimistä henkilöstölle markkinointiviestinnän malleja ja –teorioita apuna käyttäen.
Prosessin tuloksena syntyi Pirkanmaan ammattikorkeakoululle Voimaa verkosta - Verkko-opetus PIRAMKissa -markkinointiesite käytettäväksi organisaation sisäisessä verkko-opetustoiminnan markkinoinnissa.
Tähän tarpeeseen laadittiin verkko-opetustoiminnasta henkilöstöä informoiva markkinointiesitteen toimeksiantajan henkilöstölle. Esite perustui toimeksiantajan organisaatiossa harjoittelun aikana tekemiini havaintoihin sekä verkko-opetusteoriaan. Lisäksi sisällön tuotannossa tein yhteistyötä toimeksiantajan verkko-opetus asiantuntijoiden kanssa.
Opinnäytetyöni teoriaosuudessa käsitellään verkko-pedagogiikan luonnetta ja erikoispiirteitä, sekä henkilöstön kannustamista verkkopedagogiikan haasteen kohtaamiseen sisäisen markkinoinnin teoriaa hyväksikäyttäen. Sekä verkko-opetuksen haasteesta viestimistä henkilöstölle markkinointiviestinnän malleja ja –teorioita apuna käyttäen.
Prosessin tuloksena syntyi Pirkanmaan ammattikorkeakoululle Voimaa verkosta - Verkko-opetus PIRAMKissa -markkinointiesite käytettäväksi organisaation sisäisessä verkko-opetustoiminnan markkinoinnissa.