SATS Finland Oy:n Oulun Heikinkadun asiakastyytyväisyystutkimus
Kaleva, Antti-Ville; Rötkönen, Eeva (2011)
Kaleva, Antti-Ville
Rötkönen, Eeva
Oulun seudun ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011060110735
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011060110735
Tiivistelmä
Kuntosalitoiminta on ollut yksi kasvavimmista liiketoiminnoista viimeisen vuosikymmenen aikana ja etenkin kaupalliset kuntosaliketjut ovat saaneet suuren osan tästä kasvusta. Opinnäytetyömme aiheena on kuntosalialan asiakastyytyväisyystutkimus ja kohdeyrityksenä on SATS Finland Oy:n Heikinkadun kuntokeskus. Tavoitteenamme tutkimuksen osalta oli selvittää kuntokeskuksen asiakkaiden tyytyväisyyden taso ja tukia myös syitä jotka vaikuttavat asiakkaan ostopäätökseen ja valintakriteereihin, kuntosalia valitessa. Opinnäytetyön viitekehys koottiin keräämällä tietoa kirjallisista lähteistä ja haastattelemalla SATS Heikinkadun kuntokeskusvastaavaa. Tämän jälkeen suoritimme tilastollisen tutkimuksen keskuksen kävijöille, käyttäen strukturoitua kysymyslomaketta. Sisällytimme tutkimuslomakkeeseen myös muutamia avoimia kysymyksiä, joista saimme paljon kehitysideoita kuntosalin toiminnan parantamiseen. Tutkimuksen otanta oli 99 kappaletta paikanpäällä toteutettuna. Tutkimustuloksista ilmeni, että kävijöiden tyytyväisyys on hyvällä tasolla, mutta tietyt osa-alueet vaativat yritykseltä toimenpiteitä ja parannusta.