MARKETING OF TURN-KEY HOUSE PACKAGES : Case: Pohjolan Design-Talo Oy
Ignatius, Essi (2011)
Ignatius, Essi
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011060611021
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011060611021
Tiivistelmä
Tämän tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, kuinka Design-Talon markkinointi on vaikuttanut yrityksen asiakkaisiin; kuinka asiakkaat kokevat yrityksen markkinoinnin, minkälaisia mielikuvia siitä syntyy ja saada ideoita markkinoinnin kehittämiseen.
Opinnäytetyön teoriaosuus koostuu markkinoinnin teorioista ja talonrakennusalan tiedoista, keskittyen yrityksiin jotka tarjoavat muuttovalmiita taloja.
Tutkimusmetodi opinnäytetyössä oli kvalitatiivinen. Tietojenkeräys tapahtui sähköpostitse lähetetyllä kyselylomakkeella, jonka Design-Talon asiakkaat palauttivat tutkielman tekijälle. Vastausten kokonaismäärä oli 15. Vastaajat pystyivät kokemukseensa perustuen kertomaan yrityksen markkinoinnista, myyjistä ja koko talonrakennusprosessista. He tiesivät, kuinka prosessi etenee ja pystyivät arvioimaan sen vahvuuksia sekä heikkouksia.
Tulokset osoittivat, että messut ja taloesittelyt ovat tehokasta talo-markkinointia. Internetistä etsitään usein tietoa, kun harkitaan talopaketin valmistajaa. Vastaajat totesivat, että talomyyjät voivat vaikuttaa myönteiseen tai kielteiseen ostopäätökseen. Design-Talon myyjät saivat hyvää palautetta. Vastaajilla oli parannusehdotuksia Design-Talon nettisivuihin ja esitteeseen (talokirjaan).
Opinnäytetyön teoriaosuus koostuu markkinoinnin teorioista ja talonrakennusalan tiedoista, keskittyen yrityksiin jotka tarjoavat muuttovalmiita taloja.
Tutkimusmetodi opinnäytetyössä oli kvalitatiivinen. Tietojenkeräys tapahtui sähköpostitse lähetetyllä kyselylomakkeella, jonka Design-Talon asiakkaat palauttivat tutkielman tekijälle. Vastausten kokonaismäärä oli 15. Vastaajat pystyivät kokemukseensa perustuen kertomaan yrityksen markkinoinnista, myyjistä ja koko talonrakennusprosessista. He tiesivät, kuinka prosessi etenee ja pystyivät arvioimaan sen vahvuuksia sekä heikkouksia.
Tulokset osoittivat, että messut ja taloesittelyt ovat tehokasta talo-markkinointia. Internetistä etsitään usein tietoa, kun harkitaan talopaketin valmistajaa. Vastaajat totesivat, että talomyyjät voivat vaikuttaa myönteiseen tai kielteiseen ostopäätökseen. Design-Talon myyjät saivat hyvää palautetta. Vastaajilla oli parannusehdotuksia Design-Talon nettisivuihin ja esitteeseen (talokirjaan).