Digitaalinen pala-animaatio
Kukkonen, Janne (2011)
Kukkonen, Janne
Turun ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011060611069
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011060611069
Tiivistelmä
Perinteinen piirrosanimaation toteutus on siirtymässä lähes täysin digitaaliseen muotoon ja 3D-animaatio pyrkii jäljittelemään perinteisempää piirrosjälkeä; nämä jättävät
välimaastoonsa varsinkin kaupallisessa ympäristössä vähemmälle huomiolle jääneen animaatiolajin: pala-animaation.
Tämän opinnäytetyön tarkoitus on tarkastella digitaalisen pala-animaation osaa niin kaupallisissa kuin taiteellisissa projekteissa ja sen suomia etuja ja haittoja erityisesti tuotantovaiheessa. Perehdyn myös digitaalisen pala-animaation tuotannon eri vaiheisiin. Käyttäen esimerkkinä taiteellista opinnäytetyötäni.
välimaastoonsa varsinkin kaupallisessa ympäristössä vähemmälle huomiolle jääneen animaatiolajin: pala-animaation.
Tämän opinnäytetyön tarkoitus on tarkastella digitaalisen pala-animaation osaa niin kaupallisissa kuin taiteellisissa projekteissa ja sen suomia etuja ja haittoja erityisesti tuotantovaiheessa. Perehdyn myös digitaalisen pala-animaation tuotannon eri vaiheisiin. Käyttäen esimerkkinä taiteellista opinnäytetyötäni.