Mediaviestintä brändäyksessä : case: Prisma
Pitkäkangas, Mikko (2009)
Pitkäkangas, Mikko
Laurea-ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200905253173
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200905253173
Tiivistelmä
Tutkimuksen tarkoituksena on tutkia kuinka Prisman televisiomainontaa voitaisiin tehostaa brändin vahvistajana. Televisiomainontaa analysoitiin semiotiikan teorian pohjalta. Päätarkoituksena oli pyrkiä löytämään keinot terävöittää Prisman brändikuvaa kuluttajan silmissä. Työn pääpaino oli tutkia kuinka viestejä sisään- ja uloskoodataan ja kuinka soveltaa opittua toimeksiannossa.
Tutkimuksen muoto on kvalitatiivinen tutkimus. Työn teoriapohjana toimii semiotiikan ja brändäyksen teoria. Työn pääpaino on haastatteluissa jotka suoritettiin vuoden 2008 lopussa. Tehdyt johtopäätökset ja kehitysehdotukset tehtiin soveltamalla teoriapohjaa haastatteluiden tuloksiin.
Tutkimuksessa löydettiin monia eri keinoja tehostaa Prisman televisiomainonnan tehoa brändin arvojen viestimisessä.
Moni yritys tietää mitä haluaisi mediaviestinnällä viestiä, muttei tiedä kuinka tuoda se esille. Semiotiikka tarjoaa työkalut tuoda viesti kuluttajan tietoisuuteen mahdollisimman täsmällisenä. Myös Prisman tapauksessa löydettiin lukuisia keinoja tehdä kiinnostavampaa tehokasta mainontaa joka viesti oikeita asioita.
Tutkimuksen muoto on kvalitatiivinen tutkimus. Työn teoriapohjana toimii semiotiikan ja brändäyksen teoria. Työn pääpaino on haastatteluissa jotka suoritettiin vuoden 2008 lopussa. Tehdyt johtopäätökset ja kehitysehdotukset tehtiin soveltamalla teoriapohjaa haastatteluiden tuloksiin.
Tutkimuksessa löydettiin monia eri keinoja tehostaa Prisman televisiomainonnan tehoa brändin arvojen viestimisessä.
Moni yritys tietää mitä haluaisi mediaviestinnällä viestiä, muttei tiedä kuinka tuoda se esille. Semiotiikka tarjoaa työkalut tuoda viesti kuluttajan tietoisuuteen mahdollisimman täsmällisenä. Myös Prisman tapauksessa löydettiin lukuisia keinoja tehdä kiinnostavampaa tehokasta mainontaa joka viesti oikeita asioita.