Talvitapahtuman järjestäminen, case: laskettelukeskus Myllymäki
Roilas, Jukka; Lampinen, Juho (2011)
Roilas, Jukka
Lampinen, Juho
Saimaan ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011060611146
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011060611146
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tekijät valitsivat talvitapahtuman järjestämisen laskettelukeskuksessa aiheeksi, koska he halusivat tutkia tapahtuman järjestämistä ja selvittää, kuinka tapahtuman järjestämistä voisi kehittää. Tehtävän oli selvittää tapahtuman järjestämisen vaiheet ja luoda tapahtuma laskettelukeskus Myllymäessä Lappeenrannassa. Tämän jälkeen analysoitiin tapahtuman onnistumista yhteistyöyrityksen henkilökunnan sekä yhteistyökumppanien edustajien haastattelujen perusteella. Laskettelukeskus oli yhteistyöyritys. Tapahtuman järjestämisessä olivat mukana myös UK Koskimies, Pelastakaa Lapset Joutseno sekä Mylläri Snow Club.
Teoreettisessa osassa aiheena olivat tapahtuman suunnittelu ja tapahtuman järjestäminen. Tekijät selvittivät tapahtuman suunnittelun ja järjestämisen osa-alueet. Aiheeseen perehdyttiin kirjallisuudella ja Internetillä. Empiirinen osa työstä oli haastattelut ja analysointi sekä niiden pohjalta tehdyt päätelmät. Tapahtuman järjestämiseen osallistuneita henkilöitä haastateltiin yhteistyöyrityksistä. Haastatteluja oli yhdeksän. Haastatteluista seitsemän tehtiin Laskettelukeskus Myllymäessä. Nämä haastateltavat olivat Myllymäen yrittäjä sekä muut henkilökunnan jäsenet. UK Koskimiehen ja Pelastakaa Lapset Joutsenon jäsenet haastateltiin sähköpostitse tapahtuman jälkeisellä viikolla.
Tutkimustulokset osoittivat, että tapahtumia tarvitaan laskettelukeskus Myllymäessä. Yhteistyöyritykset ovat halukkaita osallistumaan tapahtumiin tulevaisuudessa. Tapahtuma Myllymäessä osoitti sen, että tapahtuman markkinointi on tärkein vaihe tapahtuman suunnittelussa. Onnistunut markkinointi vaati myös taloudellista tukea. Tapahtuman suunnittelu on aloitettava riittävän aikaisin.
Teoreettisessa osassa aiheena olivat tapahtuman suunnittelu ja tapahtuman järjestäminen. Tekijät selvittivät tapahtuman suunnittelun ja järjestämisen osa-alueet. Aiheeseen perehdyttiin kirjallisuudella ja Internetillä. Empiirinen osa työstä oli haastattelut ja analysointi sekä niiden pohjalta tehdyt päätelmät. Tapahtuman järjestämiseen osallistuneita henkilöitä haastateltiin yhteistyöyrityksistä. Haastatteluja oli yhdeksän. Haastatteluista seitsemän tehtiin Laskettelukeskus Myllymäessä. Nämä haastateltavat olivat Myllymäen yrittäjä sekä muut henkilökunnan jäsenet. UK Koskimiehen ja Pelastakaa Lapset Joutsenon jäsenet haastateltiin sähköpostitse tapahtuman jälkeisellä viikolla.
Tutkimustulokset osoittivat, että tapahtumia tarvitaan laskettelukeskus Myllymäessä. Yhteistyöyritykset ovat halukkaita osallistumaan tapahtumiin tulevaisuudessa. Tapahtuma Myllymäessä osoitti sen, että tapahtuman markkinointi on tärkein vaihe tapahtuman suunnittelussa. Onnistunut markkinointi vaati myös taloudellista tukea. Tapahtuman suunnittelu on aloitettava riittävän aikaisin.