Enelux Oy:n Lampputori verkkokaupan lanseeraussuunnitelma
Kurki, Pekka (2011)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011060611070
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011060611070
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana oli Enelux Oy, joka on vuonna 2008 perustettu järvenpääläinen perheyritys. Enelux Oy:n toimialana on ilmalämpöpumppujen ja energiansäästölamppujen myynti. Liiketoimintansa alussa Enelux Oy on keskittynyt ilmalämpöpumppujen myyntiin, jatkossa yritys haluaisi panostaa yrityksen verkkokaupan Lampputorin toiminnan kehittämiseen.
Opinnäytetyön aiheena on lanseeraussuunnitelma Enelux Oy:n Lampputori verkkokaupalle. Lanseeraukseen päädyttiin, vaikka verkkokauppa on ollut toiminnassa vuodesta 2008 asti, koska verkkokaupan markkinointi on ollut lähes olematonta. Lanseeraussuunnitelma on hyvä työkalu yritykselle myynnin ja tunnettavuuden kasvattamiseen.
Opinnäytetyön teoreettisena viitekehyksenä käytettiin markkinoinnin ja lanseerauksen kirjallisuutta. Teoreettisen viitekehyksen markkinointiosiossa käsitellään markkinointia käsitteenä, markkinointikanavia sekä internet- ja lehtimainontaa. Lanseerausosiossa käsitellään lanseerausta käsitteenä sekä lanseerausprosessia kohdistuen lanseeraussuunnitelmaan. Työn toiminnallinen osio eli lanseeraussuunnitelma laadittiin työn teoreettisen viitekehyksen avulla.
Työn tavoitteena on tehdä Enelux Oy:n Lampputori verkkokaupalle onnistunut ja toimiva lanseeraussuunnitelma, joka tuottaa toteutuessaan yritykselle lisäarvoa ja kasvattaa Lampputori verkkokaupan myyntiä ja tunnettavuutta.
Opinnäytetyön tuloksena on Enelux Oy:n verkkokauppa Lampputorille suunniteltu valmis ja toimiva lanseeraussuunnitelma, jota yritys voi käyttää toimintansa kehittämiseen tulevaisuudessa.
Opinnäytetyön aiheena on lanseeraussuunnitelma Enelux Oy:n Lampputori verkkokaupalle. Lanseeraukseen päädyttiin, vaikka verkkokauppa on ollut toiminnassa vuodesta 2008 asti, koska verkkokaupan markkinointi on ollut lähes olematonta. Lanseeraussuunnitelma on hyvä työkalu yritykselle myynnin ja tunnettavuuden kasvattamiseen.
Opinnäytetyön teoreettisena viitekehyksenä käytettiin markkinoinnin ja lanseerauksen kirjallisuutta. Teoreettisen viitekehyksen markkinointiosiossa käsitellään markkinointia käsitteenä, markkinointikanavia sekä internet- ja lehtimainontaa. Lanseerausosiossa käsitellään lanseerausta käsitteenä sekä lanseerausprosessia kohdistuen lanseeraussuunnitelmaan. Työn toiminnallinen osio eli lanseeraussuunnitelma laadittiin työn teoreettisen viitekehyksen avulla.
Työn tavoitteena on tehdä Enelux Oy:n Lampputori verkkokaupalle onnistunut ja toimiva lanseeraussuunnitelma, joka tuottaa toteutuessaan yritykselle lisäarvoa ja kasvattaa Lampputori verkkokaupan myyntiä ja tunnettavuutta.
Opinnäytetyön tuloksena on Enelux Oy:n verkkokauppa Lampputorille suunniteltu valmis ja toimiva lanseeraussuunnitelma, jota yritys voi käyttää toimintansa kehittämiseen tulevaisuudessa.