Juvan Agrimarketin hevostarvikevalikoiman kehittäminen ja myynninedistäminen
Laine, Mirva (2011)
Laine, Mirva
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105198816
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105198816
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli Juvan Agrimarketin hevostarvikevalikoiman kehittäminen ja myynninedistäminen, koska hevostarvikevalikoima on uudistunut ja laajentunut vuonna 2010. Osana opinnäytetyötä toteutettiin palautekysely ja pidettiin teemapäivä, jossa esiteltiin hevostarvikevalikoimaa.
Saadut vastaukset koottiin yhteen ja niiden perusteella arvioitiin yrityksen tämänhetkistä toimintaa hevostarvikevalikoiman suhteen. Tulosten käsittelyn jälkeen pohdittiin parannusehdotuksia ja miten myynti saataisiin kasvamaan.
Palautekyselyn tulosten perusteella voidaan todeta, että hevostalousasiakkaat ovat kohtuullisen tyytyväisiä Juvan Agrimarketin hevostarvikevalikoimaan. Negatiivista palautetta tuli asiakaspalvelun tasosta, tuotevalikoiman laajuudesta ja tuotteiden saatavuudesta, joten huomattavimmat parantamisehdotukset koskevat niitä.
Kyselyn avulla Juvan Agrimarket sai ajankohtaista ja kattavaa palautetta sekä tietoa hevostarvikevalikoimastaan. Kysely osoitti myös asiakkaille, että yritys pyrkii olemaan arvojensa veroinen: asiakaslähtöinen, uudistuva ja vastuullinen.
Saadut vastaukset koottiin yhteen ja niiden perusteella arvioitiin yrityksen tämänhetkistä toimintaa hevostarvikevalikoiman suhteen. Tulosten käsittelyn jälkeen pohdittiin parannusehdotuksia ja miten myynti saataisiin kasvamaan.
Palautekyselyn tulosten perusteella voidaan todeta, että hevostalousasiakkaat ovat kohtuullisen tyytyväisiä Juvan Agrimarketin hevostarvikevalikoimaan. Negatiivista palautetta tuli asiakaspalvelun tasosta, tuotevalikoiman laajuudesta ja tuotteiden saatavuudesta, joten huomattavimmat parantamisehdotukset koskevat niitä.
Kyselyn avulla Juvan Agrimarket sai ajankohtaista ja kattavaa palautetta sekä tietoa hevostarvikevalikoimastaan. Kysely osoitti myös asiakkaille, että yritys pyrkii olemaan arvojensa veroinen: asiakaslähtöinen, uudistuva ja vastuullinen.