Autokauppa vuosina 2007-2008 ja siihen vaikuttaneet tekijät
Heinonen, Jonne (2009)
Heinonen, Jonne
Laurea-ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200905283389
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200905283389
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia autokaupan vuosia 2007 ja 2008. Tutkimuksessa selvitettiin autokaupan tulevaisuuden näkymiä. Tutkimuksessa selvitettiin etenkin vuoden 2008 alusta voimaan tulleen auton hiilidioksidipäästöihin perustuvan autoveron vaikutuksia autokauppaan. Kansainvälisen talouskriisin vaikutukset huomioitiin tutkimuksessa. Tutkimus rajattiin koskemaan henkilöautokauppaa.
Tutkimus pohjautuu lakiin uudesta autoverosta, rekisteröintitilastoihin sekä yksittäisen autoliikkeen myyntilukuihin ja haastatteluun. Tutkimuksessa vertailtiin kahden eri merkin myyntiä ja pyrittiin selvittämään niiden myynnin taustalla olevia tekijöitä.
Tutkimus on laadullinen tutkimus, johon tieto on kerätty virallisista rekisteröintitilastoista, Tuusulan Ykkösauto Oy:n myyntiluvuista ja haastattelusta.
Tutkimus antaa lukijalle käsityksen autokaupan viime vuosien kehityksestä ja myyntilukujen takana olevista tekijöistä.
Tutkimus pohjautuu lakiin uudesta autoverosta, rekisteröintitilastoihin sekä yksittäisen autoliikkeen myyntilukuihin ja haastatteluun. Tutkimuksessa vertailtiin kahden eri merkin myyntiä ja pyrittiin selvittämään niiden myynnin taustalla olevia tekijöitä.
Tutkimus on laadullinen tutkimus, johon tieto on kerätty virallisista rekisteröintitilastoista, Tuusulan Ykkösauto Oy:n myyntiluvuista ja haastattelusta.
Tutkimus antaa lukijalle käsityksen autokaupan viime vuosien kehityksestä ja myyntilukujen takana olevista tekijöistä.