Matkailukansio Holiday Inn Tampere-hotellin aulaan
Laiho, Elina (2011)
Laiho, Elina
Vaasan ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011061111811
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011061111811
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli parantaa Holiday Inn Tampere-hotellin asiakkaiden viihtyvyyttä tarjoamalla lisäinformaatiota kaupungista ja sen mahdollisuuksista. Työn tuotoksena oli hotellin vastaanottoon koottu matkailukansio, josta asiakkaat saavat lukea itseään kiinnostavista kohteista. Opinnäytetyön teorian pohjana olivat määritelmät matkailusta, matkailijasta sekä Suomessa toimivat majoitusliikkeet ja niiden historia. Myös Tampereen kaupungin keskeiset vetovoimatekijät ovat esiteltynä tässä työssä. Matkailukansio koot-tiin selvittämällä hotellin asiakkaiden mielenkiinnon kohteita ja kysymällä, mitä he haluaisivat tietää kaupungista. Tällä tavoin pystyttiin rajaamaan työ ja karsi-maan epäolennaiset tiedot pois. Kansion teon aikana kävi ilmi, että muutkin tahot olivat huomanneet sen tarpeellisuuden. Tampereen kaupungin matkailutoimisto oli toimittanut hotelliin myös matkailukansion, tosin sen sisältö oli hieman erilainen ja tämän opinnäytetyön tuotoksena tullut kansio oli laajempi. Haastetta kansiolle tuo sen ajan tasalla pitäminen ja päivittäminen. Aika tulee näyttämään, jääkö perinteinen kirjoitettu informaatio sähköisen jalkoihin vai löytääkö kansio kohderyhmänsä hotellilta.