DESIGNER-STYLIST VISUAALISEN ALAN AMMATTILAISENA
Salminen, Hanna (2011)
Salminen, Hanna
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011090712918
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011090712918
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää mitä käsittää yrityksen visuaalinen identiteetti ja voiko sisustuksen avulla luoda sosiaalisesta identiteetistä. Case-esimerkkinä tutkimuksessa on Kokkolan asuntomessujen -talo. Produktiivinen osa sisältää piirtämistä, moodboardin tekemistä ja sisustuksen suunnittelua, vaikka itse työ painottuu enemmän kuvaussuunnitelmaan ja messujen aikaiseen sisustukseen. Asuntomessut on valtava tapahtuma ja yleisö haluaa nähdä uusia tuotteita, sisustuksia, ideoita ja erilaisia ratkaisuja. Asuntomessu alueella vierailee paljon katsojia ja asuntomessukohteet kuvataan useisiin lehtiin.
Teoriaosuudessa tutkin visuaalisen identiteetin tekijöitä ja tuotesuhteita, niitä tekijöitä mitkä muodostavat designer-stylistina ammattitaidon ytimen. Käytän apuna sosiologian teorioita. Mikä toimii ja missä yhteydessä? Opinnäytetyöni menetelmänä käytän realistista arviota, se on käytännöllinen ja siinä keskitytään siihen, mikä tällä hetkellä käsitetään hyödylliseksi ja tarkoituksenmukaiseksi.
Tutkimuksen tulos selvittää tekijöitä, joista koostuu yrityksen visuaalisen ilme. . Kuinka tärkeä se on ja kuinka voimme hallita sitä. Tietomäärä on kasvoi nopeasti viime vuosikymmeninä. Näemme satoja mainoksia päivittäin. Visuaalisella ilmeellä on suuri merkitys yrityksille.
Teoriaosuudessa tutkin visuaalisen identiteetin tekijöitä ja tuotesuhteita, niitä tekijöitä mitkä muodostavat designer-stylistina ammattitaidon ytimen. Käytän apuna sosiologian teorioita. Mikä toimii ja missä yhteydessä? Opinnäytetyöni menetelmänä käytän realistista arviota, se on käytännöllinen ja siinä keskitytään siihen, mikä tällä hetkellä käsitetään hyödylliseksi ja tarkoituksenmukaiseksi.
Tutkimuksen tulos selvittää tekijöitä, joista koostuu yrityksen visuaalisen ilme. . Kuinka tärkeä se on ja kuinka voimme hallita sitä. Tietomäärä on kasvoi nopeasti viime vuosikymmeninä. Näemme satoja mainoksia päivittäin. Visuaalisella ilmeellä on suuri merkitys yrityksille.