Yrityskuvatutkimus Orimattilan pankeista
Roine, Elisa (2011)
Roine, Elisa
Laurea-ammattikorkeakoulu
2011
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 1.0 Suomi
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011091313014
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011091313014
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää millaiset yrityskuvat Orimattilan kolmella pankilla on orimattilalaisten yksityisasiakkaiden keskuudessa. Orimattilan pankkien yrityskuvaa ei ole tutkittu, joten tutkimukselle katsottiin olevan tarvetta. Tarkoituksena oli selvittää, mikä pankki on vastaajalle ”oma pankki” sekä millaisena oman pankin konttoria pidetään palvelun ja yleisilmeen suhteen. Lisäksi selvitettiin, millaisia mielikuvia vastaajilla oli näistä kolmesta pankista, mikä on tärkeää pankissa sekä millä perusteella vastaaja olisi valmis vaihtamaan pankkia.
Tutkimukseni teoreettinen viitekehys muodostuu finanssialan esittelystä, maineesta, brändistä, imagosta, markkinointiviestinnästä, yrityskuvasta, asiakaspalvelusta sekä tuotteiden saatavuudesta ja hinnoittelusta. Tutkimus toteutettiin valmiin kyselylomakkeen avulla, joka toteutettiin lyhyinä haastatteluina 89 orimattilalaiselle pankkien yksityisasiakkaille. Tutkimuksessa käytettiin kvantitatiivista tutkimusmenetelmää, mutta avoimien kysymysten kohdalta on käytetty myös kvalitatiivista tutkimusmenetelmää. Tulokset on käsitelty ja analysoitu Microsoft Office Exceliä hyväksi käyttäen.
Tutkimuksesta kävi ilmi, että valtaosa vastaajista oli tyytyväisiä oman pankin konttoriin ja palveluun. xxxx
Tämä on julkinen versio, josta on jätetty kaikki salainen tieto pois.
Tutkimukseni teoreettinen viitekehys muodostuu finanssialan esittelystä, maineesta, brändistä, imagosta, markkinointiviestinnästä, yrityskuvasta, asiakaspalvelusta sekä tuotteiden saatavuudesta ja hinnoittelusta. Tutkimus toteutettiin valmiin kyselylomakkeen avulla, joka toteutettiin lyhyinä haastatteluina 89 orimattilalaiselle pankkien yksityisasiakkaille. Tutkimuksessa käytettiin kvantitatiivista tutkimusmenetelmää, mutta avoimien kysymysten kohdalta on käytetty myös kvalitatiivista tutkimusmenetelmää. Tulokset on käsitelty ja analysoitu Microsoft Office Exceliä hyväksi käyttäen.
Tutkimuksesta kävi ilmi, että valtaosa vastaajista oli tyytyväisiä oman pankin konttoriin ja palveluun. xxxx
Tämä on julkinen versio, josta on jätetty kaikki salainen tieto pois.