Internet-markkinointi aloittavan yrityksen näkökulmasta: Case TulkkausILONA Oy
Laitinen, Maiju (2011)
Laitinen, Maiju
Savonia-ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011100313430
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011100313430
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli tarkastella Internet-markkinoinnin mahdollisuuksia aloittavan yrityksen näkökulmasta ja suunnitella sekä toteuttaa verkkosivut ja yritysblogi vuonna 2010 aloittaneelle, suomalaisen viittomakielen tulkkauspalveluja tarjoavalle TulkkausILONA Oy:lle.
Tavoitteena oli saada aikaan helppokäyttöiset ja löydettävyydeltään hyvät verkkosivut, jotka palvelevat asiakkaan tarkoitusta yrityksen pääasiallisena markkinointikanavana. Verkkosivut toteutettiin avoimen lähdekoodin MODX-julkaisujärjestelmää ja blogi ilmaista WordPress-alustaa käyttäen.
Opinnäytetyön teoriaosuuden tarkoituksena oli perehtyä markkinointiviestinnän eri osa-alueisiin ja erityisesti Internetin mahdollisuuksiin markkinointikanavana. Internet-markkinoinnin välineitä – verkkosivuja, hakukonemarkkinointia, bannerimainontaa, sähköisiä hakemistoja ja sosiaalista mediaa – tarkasteltiin aloittavan yrityksen näkökulmasta.
Tavoitteena oli saada aikaan helppokäyttöiset ja löydettävyydeltään hyvät verkkosivut, jotka palvelevat asiakkaan tarkoitusta yrityksen pääasiallisena markkinointikanavana. Verkkosivut toteutettiin avoimen lähdekoodin MODX-julkaisujärjestelmää ja blogi ilmaista WordPress-alustaa käyttäen.
Opinnäytetyön teoriaosuuden tarkoituksena oli perehtyä markkinointiviestinnän eri osa-alueisiin ja erityisesti Internetin mahdollisuuksiin markkinointikanavana. Internet-markkinoinnin välineitä – verkkosivuja, hakukonemarkkinointia, bannerimainontaa, sähköisiä hakemistoja ja sosiaalista mediaa – tarkasteltiin aloittavan yrityksen näkökulmasta.