Innovaatioprosessin johtaminen : Asiakaspalvelutoimintojen kehittäminen innovaatiojohtamisen keinoja käyttäen TTT-Teatteripalveluilla
Harjunpää, Maiju (2011)
Harjunpää, Maiju
Tampereen ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011101213745
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011101213745
Tiivistelmä
TTT-Teatteripalvelut tuottaa lämpiöravintolapalveluita Tampereen Työväen Teatterin Suurelle Näyttämölle ja Vanhalle päänäyttämölle. Asiakasmäärät vaihtelevat esityksestä riippuen muutamasta kymmenestä jopa 800 henkeen. Tämä edellyttää joustavuutta niin työntekijöiltä kuin työskentelyolosuhteilta. Tutkimuksen tarkoituksena oli parantaa asiakaspalvelutoimintoja sekä asiakkaiden että työntekijöiden näkökulmasta. Tehtävänä oli löytää uusia ratkaisuja ja kehittää vanhoja toimintatapoja vastaamaan asiakkaiden ja
olosuhteiden vaatimuksiin. Tutkimusmenetelmänä käytettiin innovaatioprosessin johtamisen keinoja. Henkilökunta osallistui innovaatioprosesseihin päästen näin vaikuttamaan palvelutoimintojen kehittämiseen jo varhaisessa vaiheessa. Prosesseissa hyödynnettiin myös poikkifunktionaalista osaamista eri osastojen näkökulmien huomioinnissa. Tuloksena innovaatiojohtamisen hyödyntämisestä kehitettiin uusittu pöytävarausjärjestelmä, useita pieniä parannuksia käytännön työmetodeihin sekä kehitettiin näkemystä kokonaisvaltaisesta asiakaspalvelusta. Innovaatiojohtamisen metodit toimivat hyvin. Onnistunut innovaatioprosessien johtaminen tuottaa toimivia uudistuksia työyhteisön toimintamalleihin ja motivoi henkilökuntaa. Nyt valjastettua motivaatiota ja luovaa kapasiteettia kannattaa hyödyntää myös tulevissa kehityshankkeissa.
olosuhteiden vaatimuksiin. Tutkimusmenetelmänä käytettiin innovaatioprosessin johtamisen keinoja. Henkilökunta osallistui innovaatioprosesseihin päästen näin vaikuttamaan palvelutoimintojen kehittämiseen jo varhaisessa vaiheessa. Prosesseissa hyödynnettiin myös poikkifunktionaalista osaamista eri osastojen näkökulmien huomioinnissa. Tuloksena innovaatiojohtamisen hyödyntämisestä kehitettiin uusittu pöytävarausjärjestelmä, useita pieniä parannuksia käytännön työmetodeihin sekä kehitettiin näkemystä kokonaisvaltaisesta asiakaspalvelusta. Innovaatiojohtamisen metodit toimivat hyvin. Onnistunut innovaatioprosessien johtaminen tuottaa toimivia uudistuksia työyhteisön toimintamalleihin ja motivoi henkilökuntaa. Nyt valjastettua motivaatiota ja luovaa kapasiteettia kannattaa hyödyntää myös tulevissa kehityshankkeissa.