Onko oikeita ja sosiaalisesti kestäviä menetelmiä opettaa kiertotaloutta?
Laasasenaho, Kari; Asikainen, Eveliina; Routaharju, Liisa (2020)
Laasasenaho, Kari
Asikainen, Eveliina
Routaharju, Liisa
Ammattikorkeakoulujen rehtorineuvosto Arene ry
2020
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2020101283744
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2020101283744
Tiivistelmä
Kiertotaloutta on tärkeää opettaa sosiaalisesti kestävästi. Kiertotalous on moniulotteinen ilmiö, jonka omaksuminen edellyttää laaja-alaista ymmärrystä. Tässä artikkelissa pohdimme, onko oikeita tapoja opettaa kiertotaloutta ja mitä tulisi huomioida, kun halutaan lisätä kiertotalouden opetuksen sosiaalista kestävyyttä ja yhteiskunnallista vaikuttavuutta. Opetuksessa tulisikin huomioida erilaisten opiskelijoiden tarpeet ja oppimistavat. Lisäksi opetuksessa tulisi huomioida sellaisten menetelmien käyttö, jotka edistävät nopeaa ja tehokasta tiedonsiirtoa ammattikorkeakouluista yrityksiin. Tärkeintä olisikin tukea hyvillä toimintamalleilla yksilöllistä oppimisprosessia.