Företaget som varumärke : Bros och Wautsi: starka småföretag i Jakobstad
Lohoff, Linda (2011)
Lohoff, Linda
Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011111414532
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011111414532
Tiivistelmä
I examensarbetet har jag samarbetat med Bros och Wautsi som är två lokala klädbutiker i Jakobstad vilka säljer dam- och herrkläder. Målet och syftet för examensarbetet var att undersöka hur Bros och Wautsi jobbar för att stärka sitt företag som ett varumärke och sin position på deras lokala marknad.
Den teoretiska referensramen bestod av teorier om varumärke,
image, varumärkesstrategi och marknadsföring. I examensarbetet ingick en kvalitativ undersökning där jag intervjuade sex representanter totalt från Bros och Wautsi.
Den teoretiska referensramen bestod av teorier om varumärke,
image, varumärkesstrategi och marknadsföring. I examensarbetet ingick en kvalitativ undersökning där jag intervjuade sex representanter totalt från Bros och Wautsi.