Informaatiokansiot osana markkinointia
Kaartinen, Tiina (2011)
Kaartinen, Tiina
Rovaniemen ammattikorkeakoulu Lapin ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011111814785
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011111814785
Tiivistelmä
Tämän työn tarkoituksena oli tehdä yrittäjälle informaatiokansiot ja tutkia niiden liittymistä markkinointiin. Lisäksi tein yrityksen asiakkaille asiakastyytyväisyyskyselyn selvittääkseni asiakkaiden näkökulman yrityksen markkinoinnista.
Työn tavoitteena oli lähteitä käyttäen todistaa informaatiokansiot osaksi markkinointia ja näin ollen, toivottavasti, osaksi yrityksen markkinointisuunnitelmaa. Tavoitteisiin kuului myös asiakkaiden näkökulman sisällyttäminen työhön ja heidän ostopäätöksien tekoon vaikuttaminen.
Tämä opinnäytetyö on toiminnallinen työ, jonka raportoinnissa käytetään laadullisen ja määrällisen tutkielman ominaisuuksia, kuten tyytyväisyyskyselyä ja haastattelua. Työ koostuu kahdesta osasta, jotka ovat kirjallinen raportti ja yrityksen käyttöön tarkoitettu informaatiokansio. Kirjallinen osuus koostuu kansioiden markkinointinäkökulmasta sekä itse kansioiden tekemisestä. Kansio on tietopaketti yrityksestä ja sen tuotteista ja palveluista.
Infokansiot tukevat markkinointia, sillä ne tuovat esille markkinoinnissa olennaisia asioita, kuten yrityksen tuotteita ja palveluita. Lisäksi kansiot ovat asiakaslähtöisiä ja näin ollen ovat osa asiakastyytyväisyyttä.
Työn tavoitteena oli lähteitä käyttäen todistaa informaatiokansiot osaksi markkinointia ja näin ollen, toivottavasti, osaksi yrityksen markkinointisuunnitelmaa. Tavoitteisiin kuului myös asiakkaiden näkökulman sisällyttäminen työhön ja heidän ostopäätöksien tekoon vaikuttaminen.
Tämä opinnäytetyö on toiminnallinen työ, jonka raportoinnissa käytetään laadullisen ja määrällisen tutkielman ominaisuuksia, kuten tyytyväisyyskyselyä ja haastattelua. Työ koostuu kahdesta osasta, jotka ovat kirjallinen raportti ja yrityksen käyttöön tarkoitettu informaatiokansio. Kirjallinen osuus koostuu kansioiden markkinointinäkökulmasta sekä itse kansioiden tekemisestä. Kansio on tietopaketti yrityksestä ja sen tuotteista ja palveluista.
Infokansiot tukevat markkinointia, sillä ne tuovat esille markkinoinnissa olennaisia asioita, kuten yrityksen tuotteita ja palveluita. Lisäksi kansiot ovat asiakaslähtöisiä ja näin ollen ovat osa asiakastyytyväisyyttä.