Näkyvyyden lisääminen sähköisissä markkinointikanavissa
Järvenpää, Jenny (2011)
Järvenpää, Jenny
Hämeen ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011112114909
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011112114909
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää miten yritys pystyy hyödyntämään sähköisiä markkinointikanavia ja miten se voi lisätä näkyvyyttään näillä keinoilla. Opinnäytetyön toimeksiantajana toimii Kutomo Rasinmäki ky, jonka tarpeiden pohjalta opinnäytetyö on suunniteltu.
Työn teoreettinen osuus käsittelee yrityskuvaa, mainetta ja näkyvyyden lisäämistä. Tämän lisäksi se keskittyy kuvailemaan sähköisen markkinoinnin kanavia. Lähteinä on käytetty suurimmaksi osaksi alan kirjallisuutta sekä Internet-lähteitä. Koska aihe on jatkuvasti muuttuva, on työssä pyritty käyttämään tuoreinta tietoa alalta.
Tutkimusmenetelmänä työssä on käytetty tapaustutkimusta, sillä toimeksiantaja on pieni, alle viiden hengen yritys. Tavoitteena työn tekemiselle on ollut juuri tästä syystä tehdä eräänlainen opas sähköisten markkinointikanavien käyttöön.
Työn empiirinen osuus keskittyy kertomaan sitä, miten toimeksiantajan yrityksessä on käytetty hyväksi teoriaosiossa kuvailtuja tapoja ja kanavia. Yrityksen koosta johtuen työn tässä osiossa keskitytään Internet-sivuihin, sosiaaliseen mediaan ja blogeihin.
Johtopäätöksenä todetaan, että valittujen palveluiden säännöllinen käyttäminen on suositeltua, jotta maksimaalinen näkyvyys on taattu ja jotta yrityksen kohderyhmä muistaa yrityksen ja sen tuotteet ja palvelut. Jatkotoimenpiteenä on siis jatkuva sekä säännöllinen palveluiden ylläpito ja päivittäminen.
Työn teoreettinen osuus käsittelee yrityskuvaa, mainetta ja näkyvyyden lisäämistä. Tämän lisäksi se keskittyy kuvailemaan sähköisen markkinoinnin kanavia. Lähteinä on käytetty suurimmaksi osaksi alan kirjallisuutta sekä Internet-lähteitä. Koska aihe on jatkuvasti muuttuva, on työssä pyritty käyttämään tuoreinta tietoa alalta.
Tutkimusmenetelmänä työssä on käytetty tapaustutkimusta, sillä toimeksiantaja on pieni, alle viiden hengen yritys. Tavoitteena työn tekemiselle on ollut juuri tästä syystä tehdä eräänlainen opas sähköisten markkinointikanavien käyttöön.
Työn empiirinen osuus keskittyy kertomaan sitä, miten toimeksiantajan yrityksessä on käytetty hyväksi teoriaosiossa kuvailtuja tapoja ja kanavia. Yrityksen koosta johtuen työn tässä osiossa keskitytään Internet-sivuihin, sosiaaliseen mediaan ja blogeihin.
Johtopäätöksenä todetaan, että valittujen palveluiden säännöllinen käyttäminen on suositeltua, jotta maksimaalinen näkyvyys on taattu ja jotta yrityksen kohderyhmä muistaa yrityksen ja sen tuotteet ja palvelut. Jatkotoimenpiteenä on siis jatkuva sekä säännöllinen palveluiden ylläpito ja päivittäminen.