Digitaalisen markkinoinnin suunnitelma - Case: Heta Korkonen Photography
Risikko, Riikka (2020)
Risikko, Riikka
2020
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020122229849
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020122229849
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää Heta Korkonen Photographyn digitaalista markkinointia. Opinnäytetyön ensimmäisenä tavoitteena oli perehtyä digitaalisen markkinoinnin kanaviin. Opinnäytetyön toisena tavoitteena perehtyä digitaalisen markkinoinnin suunnitteluprosessin vaiheisiin ja kolmantena tavoitteena oli laatia digitaalisen markki-noinnin suunnitelma toimeksiantajalle.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa perehdytään toimeksiantajan kannalta oleellisimpiin digitaalisen markkinoinnin kanaviin. Kriteerejä olivat muun muassa edullisuus ja soveltuvuus pienelle yritykselle. Mukaan valikoitui sosiaalisen median kanavia, verkkosivut, mobiilimarkkinointi, hakukonemarkkinointi ja vaikuttajamarkkinointi. Teoriaosuudessa perehdytään myös digitaalisen markkinoinnin suunnitteluun, jonka pohjana toimi SOSTAC-malli.
Toimeksiantajayrityksen digitaalisen markkinoinnin suunnitelma toteutettiin SOSTAC- mallin pohjalta. Suunnitelmassa käsitellään toimeksiantajayrityksen ja valittujen kilpailijoiden digitaalisen markkinoinnin nykytilaa, tavoitteita, kohderyhmiä, valittuja digimarkkinoinnin keinoja, budjettia ja seurantaa.
Toimeksiantajan tavoitteena on saada lisää näkyvyyttä ja kasvattaa sen pohjalta myyntiä. Tämä opinnäytetyö antaa toimeksiantajalle käytännön vinkkejä konkreettiseen digitaalisen markkinoinnin suunnitteluun, jonka avulla voidaan pyrkiä kohti tätä tavoitetta.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa perehdytään toimeksiantajan kannalta oleellisimpiin digitaalisen markkinoinnin kanaviin. Kriteerejä olivat muun muassa edullisuus ja soveltuvuus pienelle yritykselle. Mukaan valikoitui sosiaalisen median kanavia, verkkosivut, mobiilimarkkinointi, hakukonemarkkinointi ja vaikuttajamarkkinointi. Teoriaosuudessa perehdytään myös digitaalisen markkinoinnin suunnitteluun, jonka pohjana toimi SOSTAC-malli.
Toimeksiantajayrityksen digitaalisen markkinoinnin suunnitelma toteutettiin SOSTAC- mallin pohjalta. Suunnitelmassa käsitellään toimeksiantajayrityksen ja valittujen kilpailijoiden digitaalisen markkinoinnin nykytilaa, tavoitteita, kohderyhmiä, valittuja digimarkkinoinnin keinoja, budjettia ja seurantaa.
Toimeksiantajan tavoitteena on saada lisää näkyvyyttä ja kasvattaa sen pohjalta myyntiä. Tämä opinnäytetyö antaa toimeksiantajalle käytännön vinkkejä konkreettiseen digitaalisen markkinoinnin suunnitteluun, jonka avulla voidaan pyrkiä kohti tätä tavoitetta.